Форум
Всего тем: 4
Всего сообщений: 2

Интеррнет приемная

Задать вопрос

Ваше имя

Введите символы с картинки

Ваш вопрос

Максат     [28 Января 2018]

А/О депутатов тура эмес деп кылынган ишин кандай жол менен кабыл албаса болот. 2суроом. Депутата камися тузуп АО ишин текшерсе болобу кылынган иштерин мисалы: мектепке эмерек алса кумон санаса

Ответ:

Урматтуу Максат! Жергиликтуу бийлик эки бөлүктөн: эл өкүлдөрү (депутаттар)– айыл кенеши жана аткаруу бийлиги –айыл өкмөтүнөн турат. Айыл өкмөтү айылдык кеңеш чыгарган токтомдорду аткарууга милдеттүү, бир гана учурда аткарбайт кое алат, эгер ал токтомдор мыйзамсыз чыкса. Айылдык кеңештин депутаттары өз компетенциясына ылайык өздөрү мүчө болгон туруктуу комиссияларында айыл өкмөттүн иштери менен толук тааныша алышат. Мыйзамга ылайык жергиликтүү кеңештин депутаттары аткаруу органы болгон айыл өкмөттүн чарбалык–экономикалык иштерине кийлигише албайт. Кыргыз Республикасынын «Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө» мыйзамынын 31-беренесинде айылдык кенештин депутаттарынын компетенциясы менен кенен тааныша аласыз. Бул мыйзамды биздин сайттын «Законодательство» бөлүмүнөн таап окуп чыгыныз.

talant     [28 Января 2018]

А.О тендирлер де чон сумага берип жатат кайсыл жол менен кыскартсак болот. Анан камисяга Окмото иштеген дер тандап жатат адиси мыйзамда айылдык кенештин депутаты болбойт деп жатат мыйзамда кандай жазылган. Так малымат берип койгула сураныч.

Ответ:

Талант мырза. Аткаруу органы болгон А/О бир жылдык сатып алуулар боюнча бир жылдык планды иштеп чыгып, аны жергиликтүү айылдык кеңешке алып чыгып бекитет. Мына ошондо, депутаттар талкуулап, ой пикириңерди киргизип планды бекитип бересиңер. Сессияда талкуу жакшы болуп депутаттар толук көңүл буруп кабыл алынган план, А/О ишине көмөк болот. Анчалык көңүл бөлүнбөй, үстүртөн формалдуу каралган план, кийин көптөгөн түшүнүксүз суроолордуу жаратат. Бул "жоо кеткен соң, кылычыңды ташка чап" дегенди билдирет. Айылдык кеңештин депутаты деле эмес, ар бир жарандын сатып алуу планы менен танышууга, ой пикирин жана сунушун киргизүүгө укугу бар. Бул ачык айкындыктын аркасы менен ишке ашат. Ал эми, сатып алуу боюнча комиссияны А/О түзүмүн, курамын айыл өкмөт башчысы мыйзамдардагы талаптарга ылайык өзүнүн буйругу менен бекитет. Депутаттар комиссияга мүчө болуга мыйзамда тоосколдуктар каралган эмес. Иш жакшы жүргөн жерде атандаштык болбой, тескеринче биргелешип иш алып баруу болот. Ишиңизге ийгилик!!!

Кеңеш     [22 Января 2018]

Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө Мыйзамында: 31-берене Шаардык жана айылдык кеңештердин компентенциясы, 2-бөлүк, 13-пункту “Өкмөт тарабынан аныкталуучу типтүү ченемдердин негизинде жергиликтүү өз алдынча башкаруунун аткаруу органынын штаттык сан-эсебин жана түзүмүн бекитүү” деген норма каралган, 2011-жыл 5-август № 451 Өкмөттүн токтому боюнча калктын саны 5 миң-7 миң болсо 10 штат. Суроом ушул адистердин кызмат орундарынын аталышын же керектүү адисти ким аныктап берген. Өкмөттүн токтомунда адистердин саны гана көрсөтүлгөн да. Бизде айыл өкмөт, жооптуу катчы, ФЭБ башчысынан бөлөк: башкы адис – 3; жетектөөчү адис – 2; адис – 2. Мисалы бизде вет адис, ӨКМ боюнча адис жана МКТ боюнча адис деген кызмат орундары бар, ушуларды айыл өкмөткө керектүү башка адистерге алмаштырса болобу. Вет адистин ордуна – юрист, МКТ ж/а ӨКМ адистин ордуна – сатып алуулар боюнча адис жана долбоорлор менен иштей турган инвестиция боюнча адис кылып.

Ответ:

Урматтуу Кеңеш! Сиз абдан туура баамдагандай, жогорудагы токтомдо 3 кызматкердин орду так көрсөтүлгөн, калгандарынын санын гана көргөзгөн. Эмне себептен мындай болгон? Айыл өкмөт менен айылдык кеңеш бул жергиликтүү өзүн-өзү башкаруу органдары, алар КР "Жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдары жөнүндө" мыйзамынын 18 жана 20-беренесинде көргөзүлгөн милдеттери аткарууга, жергиликтүү калкка сапаттуу кызмат көрсөтүүгө милдеттүү. Ушул багытта айыл өкмөт өзүнүн штаттык курамын талаптарга жооп берерлик кылып түзүп, анан айылдык кеңештин сессиясына алып чыгып бекитет. Айыл өкмөттүн штаттык курамы аткара турган бардык иштерге жарактуу жана жөндөмдүү болуусу керек. Кыргызда "кеңешип кескен бармак оорубайт" дегендей, ушул жерден жергиликтүү бийликтин эки органы чыныгы күчүн жана жүзүн көргөзө алат.

Акылбек     [19 Января 2018]

Саламатсыздарбы, КР Окмотунун 2013-жылдын 8-июлундагы №403 токтому кучун жоготконбу? Эгерде жоготкон болсо айыл окмотунун типтуу тузумдору жана штаттары кайсыл токтомго ылайык бекитилет?Сиздерден сураныч мумкунчулук болсо томонку дарекке leylekokmotu@mail.ru токтомдун копиясын жонотуп коюшунуздарды суранам.

Ответ:

Урматтуу Акылбек! Сиз атаган токтом күчүн жогото элек, башка мыйзам актылары чыга элек. Ошондуктан КР Өкмөтүнүн 2013-ж 8.07. № 403 токтомун бар болсо колдоно бергиле.

Багыш     [19 Января 2018]

Здравствуйте! Нужен образец Договора СООППВ с населением на Кыргызском языке

Ответ:

Уважаемый Багыш! По Вашему запросу мы нашли Договор на кыргызском и разместили его в разделе Законодательство в пункте Документы

Эмилбек     [18 Января 2018]

Айыл окмоттун штатын айылдык кенеш кыскартып же кошо алабы?

Ответ:

Урматтуу Эмилбек! Айылдык кеңешке мыйзамда андай укук берилген эмес, айыл өкмөттөрдүн штаттык түзүмү КР Өкмөтүнүн токтомунун негизинде түзүлөт (2013-ж. 08.07. №403). жергиликтүү бюджеттин мүмкүнчүлүгү

Руслан     [16 Января 2018]

Здравствуйте! На балансе а/о есть автомашина нива,которая находится в нерабочем состоянии. Постановлением кенеша решено продать ее. Думаем продать через аукцион. Подскажите какова процедура реализации транспорта,имеем ли право продать через аукцион, и по остаточной стоимости, нужна ли оценка оценщиков.

Ответ:

Урматтуу Руслан! Биринчиден, айыл өкмөттүн балансындагы мунициалдык менчикте турган кызматтык автомашинанын жарактуу же жараксыз абалын аныктоо керек, ал үчүн аткаруучу орган (айыл өкмөтү) атайын техникалык каражатты баалоо жана экспертиза борборун менен келишим түзөт. Ал борбордун отчетунда автомобилдин учурдагы базар баасы аныкталат. Экинчиден, баа аныкталгандан кийин айыл өкмөтү автомашинаны сатуу же башка шарттардарда колдонуу (ИСКАКБ, Коммуналдык чарба... ж.б. өткөрүп берүү) тууралуу айыл кеңешке кайрылат. Айыл кеңеш сессияда, ага чейин туруктуу комиссияларында карап, талкуулагандан кийин токтом чыгарып, кайра токтомду аткарууну айыл өкмөткө милдеттендирет. Ошондон кийин гана автомашинаны сатууга болот.

Уларбек     [12 Января 2018]

Саламатсызбы. Менин суроом мындай: эгерде окмоттун кызмат оорду бошосо жана ал кызматка 1жыл МСУда иштеген стажы бар депутаттан болок эч бир кандидат чыкпаса эмне болот, иш орун стаждуу адам табылганча вакантный бойдон тура береби? Же ошол жалгыз кандидат шайланса болобу? Алдын ала чон рахмат.

Ответ:

Урматтуу Уларбек! Эгерде жергиликтүү бийликтин аткаруу органы болгон айыл өкмөттүн башчысынын кызмат орду бошосо, ал орунга КР мыйзамдарына жана Борбордук шайлоо комиссиясынын 2011-жылдын27- декабрындагы №423 “ Айыл өкмөт башчыларын шайлоонун тартиби “ жобосуна ылайык шайлоо өткөрүлөт. Анда айыл өкмөт башчылыгына коюлуучу талаптар көргөзүлгөн (4-п.) Уларбек, ал талаптарды окуп чыксаңыз, сиз атаган депутатыңыз ал талапка дал келбегенин көрөсүз. Жаңы айыл өкмөт башчы шайланып келгиче айыл өкмөт башчысынын милдетин аткаруу убактылуу жооптуу катчыга же башка кызматкерге жүктөлүшү мүмкүн. Борбордук шайлоо комиссиясы мыйзамда каралаган мөөнөттө шайлоону өткөрүүгө милдеттүү.

Эркин     [11 Января 2018]

Здравствуйте. Ответьте пожалуйста на вопрос, правильно ли что глава а/о находясь на больничном осуществляет свои полномочия, и в то же время не являться на отчетную сессию кенеша ссылаясь на больничный лист. Сколько может длиться больничный лист.

Ответ:

Уважаемый Эркин! Больничный лист выдается человеку при его временной нетрудоспособности в связи с болезнью. До его закрытия сотрудник должен строго соблюдать режим лечения, назначенный врачом. Выход на работу во время больничного считается грубым нарушением прав работника. Согласно закону, работодатель не имеет права в одно и то же время оплачивать сотруднику больничный и начислять заработную плату. Т.е. глава айыл окмоту находясь на больничном временно прекращает свои полномочия. Длительность больничного листа зависит от характера болезни, они могут быть минимальным или максимальным.

Асан     [9 Января 2018]

САЛАМАТСЫЗДАРБЫ,мен айыл окмотунун кызматкери азыркы кызматка келгенге чейин дыйкан чарба мучосу болчумун.Жашаган жерим тоолуу район Нарын облусунун Ат-Башы районунан болом,2018-жылга чейин тоолуу райондо жашап жана иштегендигибиз учун дыйкан чарбада мучо болуп иштеген жылдарды эмгек стажыга кошуп усток акчасын алып келгенбиз.2018-жылдан баштап дыйкан чарбасындагы мучо болуп иштеген жылдарымды тоолуу райондогу эмгек стажыга киргизбей жатат.Себебин сурасам, Нарын шаарындагы Эмгек инспекцисынан Дыйкан чарба мучосу болуп иштеген жылдар тоолуу райондогу эмгек стажыга кирбейт; деген билдируунун негизинде деп жатат.Ушул эле дыйкан чарба мучосу болгон адам тоолуу райондо жашап жана иштегендиги учун эмгек стажысы эсептелинип женилдетилген пенсияга социалдык фондго социалдык взносторду толоп пенсияга чыгып жатышат.Менин суроом томонкучо: тоолуу райондо жашап жана иштегендигибиз учун дыйкан чарбада мучо болуп иштеген жылдар эмгек стажыга кошулабы жана усток акчасы толонобу? Менин суроомо тезинен жооп берип коесуздарбы, жылдын башы болуп эмгек акы толоо боюнча тарификацияны бекиткен атышат. Алдын ала РАХМАТ!

Ответ:

Урматтуу Асан! Сиз айыл өкмөткө келгиче өзүңүздүн дыйкан чарбадагы иштеген мезгилиңиз эмгек стажына кирбей калат. Себеби, дыйкан чарбада сиздер эмгек акы алып, андан мыйзамда көргөзүлгөн киреше (подоходный налог) салыгын жана камсыздандыруу взносун төлөө жүргүзүлсө, эмгек стажы катары кароого болмок. Аймактарда жашаган көпчүлүк жарандарыбыз ушул үлүш жерине төлөгөн жер салыгы менен социалдык фондго төлөнгөн камсыздандыруу взностторун жаңылып, эмгек стажы катары эсептеп жүрүшөт. Бул төлөмдөрдүн эмгек стажына тиешеси жок, бар болгону социалдык фонддон пенсияга чыгуу учурунда эсепке алынат. Айыл өкмөттө жана ага чейинки эмгек акы алып иштеген жылдарыңыз гана тарификацияга таасир этет.