Форум
Всего тем: 4
Всего сообщений: 2

Интеррнет приемная

Задать вопрос

Ваше имя

Введите символы с картинки

Ваш вопрос

Майрам     [11 Февраля 2019]

Качан суунун маселеси чечилет?

Ответ:

Урматтуу Майрам! Берген сурооңуз толук болбой калган экен, оюңузду тактап, сурооду толуктап бериңиз.

Эмилбек     [11 Февраля 2019]

1.Айыл окмоту муниципалдык хозрасчеттук ишкана катары лизингге МТС(машина-тракторная станция) ачып,куроого айыл окмоттун администрациясы жайгашкан имаратты коюуга укугу барбы.МТСтин лизингдик насыясына банкка айыл окмоттун жергиликтуу бюджетинен толоп берууго укугу барбы.

Ответ:

Урматтуу Эмилбек! Сиздин суроолорго кезеги менен жооп берели, биринчиден айыл өкмөтү өзүнүн административдик имаратын күрөөгө кое алат.Бирок, ал муниципалдык менчик катары мамлекеттик каттоодон өткөн объект болуусу керек, андан тышкары ал объктти күрөөгө коюу маселеси айылдык кеңештин сессиясында каралып,зарылдыгы жана маанилүүлүгү аныкталгандан кийин гана депутаттар макулдугун бере алышат. Күрөөгө коюу макулдугун берүү тууралуу айыл кеңештин токтомунун негизинде гана айыл өкмөтү ишти жүргүзө алат. Бул жерде толук жоопкерчиликти айылдык кеңештин депутаттары алышып, андыктан алар “жети өлчөп бир кезиши” керек, кийинки жоопкерчиликти айыл өкмөттүн башчысы тартат. Экинчиден, банкка лизингдин насыясы үчүн төлөнүүчү каражат жергиликтүү бюджеттен түз берилиши мыйзамдарда каралган эмес. Мындай каржылык милдеттер жергиликтүү бюджеттен каржыланбайт.

Бакыт     [8 Февраля 2019]

айылдык депутат (19 Января 2019) Сиздерге төмөндөгүдөй суроо менен кайрылган. Ачык бюджет порталынын расходы бөлүмүнүн выписка расходов по учреждениям ячейкасы эмне үчүн жабылып калды? Ушул суроого жооп берип койосуздарбы. - деп. Мени дагы ушул эле суроо кызыктырып жатат. Мин. финдин ишеним телефонуна кайрылсам жооптуу адам Инфосистемадан жооп кутуп жатам деди эле. Бул маалымат айылдык депутаттар үчүн эң кректүү жана ыңгайлуу болчу, бекитилген бюджеттин кандай аткарылып жатканын билүүгө, ФЭБ башчысы берген маалымат менен салыштырууга дагы оңой болот эле. Ушул суроого тиешелүү жооп алып берсеңиздер. Ишиңиздерге чооң ыраазычык билдирем.

Ответ:

Урматтуу Бакыт мырза. Бул маселе боюнча "Ачык бюджет" порталын иштеткен Инфосистема аттуу мамлекеттик мекемеге кайрылсак, алар Финансы министрлигине кайрылгыла, саясат ошол жерден болуп жатат, деп жооп беришкен. Экинчи ирэт Финансы министрлике, министрдин өзүнө кайрылсак, министрдин орун басары, Казна 1 программа жакшыртылып жатат, даяр болору менен бул функциялар ачылат, деп жазыптыр жообунда. Биздин баамыбызда, бул куруу шылтоо, анткени IT программалар оңолтулуп жатканда, аны акырын иштеп чыгып, бир күнү эле алмаштырып коюшат. Бул ачык-айкындуулуктан кайтканы деп билдик. Эми Президентке кайрылуу жасайм. Сиздерге суроо узатканыңарга чоң ыраазычылык билдиребиз.

Жазгул     [8 Февраля 2019]

Саламатсыздарбы. Менде 1-2 суроо бар эле. 1) Декреттик оргууго чыккан кызматкердин ордундагы убактылуу киши канча моонотто ал кызматты ээлегенге укугу бар. 2)Декреттик оргуу узартылган болсо кандай болот? Рахмат.

Ответ:

Урматтуу Жазгүл! Кыргыз Республикасынын Эмгек кодекси боюнча кош бойлуулук жана төрөт боюнча өргүү алардын арызы боюнча жана медициналык корутундунун негизинде төрөткө чейин 70 календардык күнгө жана төрөттөн кийин 56 календардык күнгө (төрөтү оор болгондо же эки жана андан ашык бала төрөлгөндө - 70) ушул мезгил үчүн Кыргыз Республикасынын мыйзамдарында белгиленген өлчөмдө кош бойлуулугуна жана төрөгөндүгү боюнча жөлөкпул төлөп берүү менен берилет (307-берене). Мындай жагдай менен өргүүдөгү кызматкер арызы менен баланы үч жашка чыкканга чейин багуу үчүн эмгек акысы сакталбаган кошумча өргүү ала алат (137-берене). Тараптардын макулдашуусу боюнча ал үч жашка чыкканга чейин бала багуу үчүн өргүү кандай болбосун убакта жана кандай болбосун узактыкта берилиши мүмкүн. Ушул кызматкерлерге бала багуу үчүн өргүү учурунда иш орду (кызмат оруну) сакталат. Бала багуу боюнча өргүү жалпы иш стажыга, ошондой эле адистиги боюнча иш стажысына киргизилет (жеңилдик шартта, кызмат иштеген жылдары үчүн пенсия чектегенден башка учурларда жана башка ченемдик укуктук актыларда белгиленгенден бөлөк учурларда).

Изат     [8 Февраля 2019]

Саламатсынарбы ушу Айылдык кенештин депутаттары айыл окмоттун кадр маселесине депутаттар кийлигишууго укугу жок экендигин далилдеш учун кайсы кодекстен жана канчанчы статьядан коргозуп берсек болот? Бирок мен Изат айым болом, мырза эмесмин.

Ответ:

Урматтуу Изат айым! Кечирип коюңуз. Айыл өкмөтүнүн аппаратындагы кызматкерлерин ээлеген кызмат орундарынан бошотуу укугу айыл өкмөттүн башчысына гана таандык. Айылдык кеңештин депутаттары депутаттардын жалпы санынан көпчүлүк добуш менен финансылык –экономикалык бөлүмүнүн башчысын дайындоого, ошондой эле депутаттардын үчтөн эки добуш менен айыл өкмөт башчысына өз орун басарын кызматтан бошотуу тууралуу сунуш киргизе алат ( КР “ жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндөгү” мыйзамы 51-берене, 5-пункт). Айылдык кеңештин депутаттарынын компетенциясына айыл өкмөттүн кадр маселесин кароо кирген эмес (32-берене,4-б.,1-2-п.). Кийинки мезгилде мыйзамды так жана туура түшүнбөгөндүгүнөн депутаттардын кадр маселелерине кийлигишүүлөрү кездешип жатат, эң башкысы айылдык кеңештин алдында бардык аткарган иштери үчүн депутаттар өзүлөрү тандаган, шайлаган айыл өкмөт башчысы жооп да берет, отчет да берет. Ошондуктан, айыл өкмөттүн аткарып жаткан иштерине, биринчи кезекте депутаттар өзүлөрүн да жооптуу сезиши керек.

Изат     [7 Февраля 2019]

Айылдык кенештин депутаттары айыл окмоттун кадр маселесине кийлигише алабы?

Ответ:

Урматтуу Изат мырза. Айылдык кенештин депутаттары айыл өкмөттүн башчысын кана шайлайт. А айыл өкмөт башчысы эмгек кодекстин негизинде кадр саясатын жүргүзө алат. Депутаттар кийлигишүүгө укугу жок.

Изат     [7 Февраля 2019]

Глава айыл окмоту может отменить свой приказ

Ответ:

Уважаемый Изат мырза. Да, глава айыл окмоту может отменить свой приказ.

Израил     [1 Февраля 2019]

Саламатсыздарбы! Айыл аймагында калктын саны 5000, эки айыл бар. Бир айылда айыл башчысы бар, экинчи айылды аппарат кызматкерлерине жүктөп койгон. Аппарат кызматкерлеринин жумуш көп болгондуктан жетишпей жаткандыктан келишим менен экинчи айылга айыл башчы алсак болобу? Алдын ала чоң рахмат!

Ответ:

Урматтуу Израил! Айыл өкмөттүн кызматкерлеринин штаттык бирдиги КР Өкмөтүнүн токтомуна ылайык бекитилүүсүн жакшы билесиз. КР “ Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндөгү” мыйзамында : айыл башчысы - айыл өкмөтүнүн чечими менен берилген иш-милдеттерди аткаруучу дайындалуучу кызмат адамы. Ал муниципалдык кызматкер болуп эсептелет. Ал эми кошумча штат менен иштеген адамдар муниципалдык кызматкер болуп эсептелбейт. Ушул эле мыйзамдын 52-беренесинин 1-пункттунда:” Жергиликтүү кеңештин чечими боюнча өзүнчө жайгашкан калктуу конуштардын жергиликтүү маанидеги маселелерин ыкчам чечүүнү уюштуруу максатында айыл башчысы кызмат орду киргизилсе болот” –деп жазылган. Сиздердин шартта өзүнчө жайгашкан айылда гана айыл башчысы болушу керек, ал эми айыл өкмөттүн административдик борбору турган айылга айыл башчысы болушу мүмкүн эмес. Ошол себептен айыл өкмөт башчы аппараттагы кызматкерлерине, алардын иш нускамаларына ылайык келген учурда кошумча милдет катары жүктөй алат. Жаңы айыл башчы алуунун зарылдыгы канчалык? Тажрыйбада кээ бир айыл өкмөттөр көчө жана кварталдык комитеттер менен иштеп, аларга ыйгарым укуктарды бөлүп берип, айыл маселелерин чечип жүрүшөт. Иш жакшы пландалган жерде кыйынчылыктар деле аз болот, ошондуктан уюштуруу иштериңерди кайра карап чыгууңар керек. Ишиңерде ийгиликтер боло берсин.

Нурлан     [31 Января 2019]

Здравствуйте! Подскажите какие сатьи относяться мсу в Законе о нарушениях (мыйзам бузуулар)

Ответ:

Кодекс Кыргызской Республики «О нарушениях» с 1 января 2019 года. Глава 13. Нарушения против порядка управления в сфере охраны нравственности и историко-культурного наследия, законодательства о языках Примечание. 3. Дела о нарушениях, предусмотренных статьей 65-1 настоящего Кодекса, рассматриваются органами местного самоуправления. Статья 65-1. Нарушение требований законодательства о языке Кыргызской Республики 1. Размещение вывесок на зданиях юридических и физических лиц, объявлений, прейскурантов и других наглядных информаций с текстами, не соответствующими нормам литературного языка (алфавит и орфографические правила), - влечет предупреждение. 2. Действие, предусмотренное частью 1 настоящей статьи, не исправленное в течение месяца или совершенное повторно в течение шести месяцев после вынесения предупреждения, - влечет наложение штрафа 1 категории. 3. Размещение наружной рекламы в городских, сельских населенных пунктах с текстами, не соответствующими нормам литературного языка (алфавит и орфографические правила), - влечет наложение штрафа 1 категории. Глава 14. Нарушения против порядка управления в сфере охраны благоустройства Примечание. 1. Дела о нарушениях, предусмотренных статьями 66-79 настоящего Кодекса, рассматриваются органами местного самоуправления. Глава 16. Нарушения против порядка управления в сфере обеспечения безопасности производства и строительства Примечание. 2. Дела о нарушениях, предусмотренных статьями 95 и 96 настоящего Кодекса, рассматриваются уполномоченным органом в сфере архитектуры, строительства и комиссиями органов местного самоуправления. Глава 19. Нарушения против порядка управления в сфере обеспечения безопасности движения и эксплуатации автомототранспорта и электротранспорта Примечание. 2. Дела о нарушениях, предусмотренных статьями 119 и 120 настоящего Кодекса, рассматриваются уполномоченным органом в сфере автомобильного транспорта в отношении объектов, находящихся в государственной собственности и комиссиями органов местного самоуправления в отношении объектов, находящихся в муниципальной собственности. Глава 24. Нарушения против порядка управления в сфере охраны атмосферы, земли, недр, вод, других природных ресурсов Примечание. 3. Дела о нарушениях, предусмотренных статьей 173 настоящего Кодекса, рассматриваются уполномоченным органом в сфере сельского хозяйства и комиссиями органов местного самоуправления. 5. Дела о нарушениях, предусмотренных статьями 177-183 настоящего Кодекса, рассматриваются уполномоченным органом в сфере сельского хозяйства и комиссиями органов местного самоуправления.

Динара     [29 Января 2019]

Если дачи находятся на территории айылного аймака можно ли на сходе жителей дачного кооператива избрать старосту и заработную плату старосте производить за счет местного бюджета?

Ответ:

Уважаемая Динара! Понятие “дача “ означает, что это загородный дом для городских жителей, как правило, не используемый его владельцами для постоянного проживания. Так называемое понятие, “садоводческое кооперативное обществj”- это место не для проживания. Дача - не имеет статуса населенного пункта, тем самым проживающие там гражданt не претендует на постоянные прописки. Поэтому айыл окмоту не имеют право избрать старосту, а также оплатить ему заработную плату.