Улан [27 Февраля 2017]
Рита эже, айыл башчы боолу учун кандай билим керек. Жана шайлоо тартиби кандай?
Ответ:
Урматтуу Улан мырза! Айыл башчысынын кызмат орду муниципалдык кызматка кирет. Толук маалыматты КР “ Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндөгү” мыйзамынын 52-беренесинен ала аласыз. Айыл башчы айылдын тургундарынын чогулушунда алардын макулдугу менен айыл өкмөт башчысы тарабынан дайындалат. Муниципалдык кызматкер болгондуктан мыйзамга ылайык тест тапшырып, андан кийин конкурстан өтүүсү абзел.
Талант [26 Февраля 2017]
Салам. Айыл окмтундо тендерди депутатар оздору комиссия аркылуу откоро алабы, же окмотто иштегендер кана кошулабы? Негизи кимдер басымдуу болугун тузушу керек: депутатар же окмоттун кызматкерлериби? Рахмат алдын ала.
Ответ:
Урматтуу Талант мырза! Мыйзамдарда айылдык кеңештин депутаттарын сатып алуу (тендер өткөрүү) процессине тартуу жөнүндө талаптар каралган эмес. Бирок, айылдык кеңештин депутаты жергиликтүү бюджеттин каражаттарына товарларды жана жумуштарды, кызмат көрсөтүүлөрдү сатып алуу процессине тендердик комиссиянын мүчөсү болуп катыша алат, анткени “ Мамлекеттик сатып алуулар жөнүндө” КР Мыйзамынын 13-беренеси айылдык кеңештин депутаттарынын сатып алуу жол-жоболоруна катышуусуна тыюу салбайт. Негизинен тендерди өткөрүү жергиликтүү бийликтин аткаруу органы- айыл өкмөттүн милдетине кирет. Айылдык кеңештин депутаттарынын тендердик комиссиялардын иштерине катышуулары айыл өкмөт менен айылдык кеңештин ортосундагы өнөктөштүктүктү жана бири-бирине болгон ишенүүчүлүк мамилени көрсөтөт, ошол эле мезгилде мындай эриш-аркак мамиле жергиликтүү өз алдынча башкаруунун аткаруучу органдарынын ишинин ачык-айкындуулугун,тунуктугун жана тазалыгын камсыз кылат. Демек, айылдык кеңеш эч кандай комиссия түзбөйт, кайра айыл өкмөткө жардам берип тендердик комиссиянын ишине чоң пайда келтириши мүмкүн.
Адилет [24 Февраля 2017]
Саламатсызбы? Мен ОАО Кыргызалтында 4 жыл экономист болуп эмегектендим. Андан сон ОсОО до 1 жыл экономика отделдин башчысы болуп эмгектенем, мен озумду айыл окмотунун башчысына талапкерлике кое аламбы? Чоон рахмат.
Ответ:
Урматтуу Адилет мырза! Айыл өкмөт башчысынын кызмат ордуна талапкер КР “ Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндөгү” мыйзамынын 48-беренесине ылайык Жогорку билими жана мамлекеттик же болбосо муниципалдык кызматта 2 жылдан кем эмес иш стажы, же болбосо билим берүүнүн, саламаттык сактоонун мамлекеттик мекемелеринде же уюмдардын, мекемелердин жана жеке менчик чарбакер субъекттердин жетекчилик кызматтарында 3 жылдан кем эмес иш стажы бар аракетке жөндөмдүү Кыргыз Республикасынын жараны айыл өкмөтүнүн башчысы боло алат. Демек, сиздер “Кыргызалтын” ААК иштеген мезгилиңер мамлекеттик жана муниципалдык кызматка кирбейт, ошондуктан сиздер айыл өкмөт башчысына өз талапкерлериңерди кое албайсыңар.
Болотбек [24 Февраля 2017]
Саламатсызбы? ОАО Кыргызалтында иштеген адам Айыл окмотунун башчысы талапкер болот алабы
Ответ:
Урматтуу Болотбек мырза! Айыл өкмөт башчысынын кызмат ордуна талапкер КР “ Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндөгү” мыйзамынын 48-беренесине ылайык Жогорку билими жана мамлекеттик же болбосо муниципалдык кызматта 2 жылдан кем эмес иш стажы, же болбосо билим берүүнүн, саламаттык сактоонун мамлекеттик мекемелеринде же уюмдардын, мекемелердин жана жеке менчик чарбакер субъекттердин жетекчилик кызматтарында 3 жылдан кем эмес иш стажы бар аракетке жөндөмдүү Кыргыз Республикасынын жараны айыл өкмөтүнүн башчысы боло алат. Демек, сиздер “Кыргызалтын” ААК иштеген мезгилиңер мамлекеттик жана муниципалдык кызматка кирбейт, ошондуктан сиздер айыл өкмөт башчысына өз талапкерлериңерди кое албайсыңар.
Суйунбек [22 Февраля 2017]
Саламатсызбы? Мумкун болсо суроо берейин дегем. Айылдык Кенеш тораганын фонддун тузо алабы? Депуттаттарга баскан турганына жолго кыскача озунчо ГСМге акча каражат карай алабы?
Ответ:
Суйунбек мырза саламатсынарбы. Кыргыз Республикасынын Бюджеттик кодексинин "Жергиликтүү бюджеттердин резервдик фонду" аттуу 24-беренесинде резервдик фонд кайсы убакта жана канча коломдо калыптанарын белгиленген. Бирок, ал жергиликтүү өз алдынча башкаруунун аткаруучу органдары тарабынан колдонулат. Жергиликтуу кенештин депутаттарынын иш алкагындагы чыгашаларды жергиликтуу бюджеттин эсебинен каржыланса болот, кандай бир айыл окмоттун иш чарасына байлап. Негизи жергиликтуу кенештин депутаттары сессияга келип ишин бекер (айлык жок) алып барыш керек.
Бексултан Зарлыкович Умралиев [22 Февраля 2017]
Коомдук угууларды откорбой туруп бюджетти беките алабы жергиликтуу кенеш.
Ответ:
Бексултан Зарлыкович саламатсынарбы. Кыргыз Республикасынын Бюджеттик кодексинин, "Коомдук бюджеттик угуулар" 127-беренесинде: "1. Коомдук бюджеттик угуулар - бул коомдук пикирди иликтөө, сунуштарды, сунуштамаларды алуу жана калктын кызыкчылыктарын эске алуу менен чечимдерди кабыл алуу үчүн аткаруу бийлик органдарынын демилгеси боюнча өткөрүлүүчү Кыргыз Республикасынын бюджеттик тутумунун бюджеттердин түзүүнүн жана аткаруунун маселелерин ачык талкуулоо формасындагы иш-чара. 4. Аткаруучу орган коомдук бюджеттик угуулардын катышыуучуларынын келип түшкөн сунуштарын жалпылайт, алардын сунуштарын кароонун натыйжалары боюнча кабыл алынган чечимдер жөнүндө жооп жиберет". Ушул эле кодекстин "Жергиликтүү бюджеттердин долбоорлорун түзүүнүн тартиби" 95-беренесинде: "5. Жергиликтүү бюджеттердин такталган долбоорлорун жергиликтүү өз алдынча башкаруунун аткаруучу органдары жергиликтүү кеңештердин кароосуна жана бекитүүсүнө кезектеги бюджеттик жылдын алдындагы жылдын 1-ноябрынан кечиктирбестен киргизет", деп аныеталган. Коомдук угуу жонундо милдеттуу турдо откорулсун, деп жазылган эмес. Бирок, калктын кызыкчылыгын эске алуу учун, жана кийин эмнеге откоргон жоксунар, деп силер жака соз болбош учун коомдук угуну жыл сайын откоруп турганынар туура болот.
Талант [21 Февраля 2017]
Саламатсынарбы. Айыл окмотто тендер откоргон болсо, жыйынтыгына тендерный комиссия жооп береби же окмот башчысы озу жооп береби?
Ответ:
Талант мырза саламатсынарбы. КР "Мамлекеттик сатып алуулар жөнүндө" мыйзамынын 10 "Сатып алуучу уюм" -беренесинде сиздин суроонузга кийинкидей жооп бар: 5. Сатып алуучу уюмдун жетекчиси сатып алуучу уюмдун конкурстук комиссиясынын курамына кириши мүмкүн. 6. Сатып алуучу уюмдун жетекчиси, сатып алуу бөлүмү жана конкурстук комиссиянын мүчөлөрү ушул Мыйзамдын жоболорун, мамлекеттик сатып алуулар жагындагы ченемдик укуктук актыларды бузуулар үчүн жекече жоопкерчилик тартат. Бул мыйзамды биздин картотекадан ачып окусанар болот.
Кенеш [21 Февраля 2017]
Саламатсыздарбы? Айыл Окмот башчынын орун басарынын ордуна боло турган конкурстка катышуу учун канча жыл стаж талап кылынат? Ошондой эле Айыл Окмот башчысы болуу учун канча жыл стаж талап кылынат? Рахмат.
Ответ:
Кенеш мырза саламатсынарбы. Сиздин суроонузга айыл окмоттун орун басары боюнча КР "Мамлекеттик жарандык кызмат жана муниципалдык кызмат жөнүндө" мыйзамынын 14 беренеси жооп берет. Айыл окмоттун орун басары бул "жогорку кызмат орду - мамлекеттик жана/же муниципалдык кызматтагы жыйынды стажы 5 жылдан кем эмес же тиешелүү кесиптик чөйрөдө 7 жылдан кем эмес иш стажы" талап кылынат. Айыл окмот башчысы бул саясий орун кызматы. Ага болгон талаптар КР "Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө" мыйзамынын 48-беренесинде "Айыл өкмөтүнүн башчысына коюлуучу талаптар" аныкталган. Бул мыйзамдар эки тилде биздин картотекада бар. "Законодательство" деген разделге кирип мыйзамдарды окуп алгыла.
Максат [20 Февраля 2017]
Айылдык кенеш айыл окмотунун жумушчуларын алганга укуктуубу, кандай негиз бар.
Ответ:
Саламатсынарбы Максат мырза. Сиз жумушчуларды жумушка алган жонундо, же жумуштан чектетуу жонундо сурап жатасынарбы? Айылдык кенеш айыл башчыны кана жумушка дайындап, жумуштан чектете аласыздар, жалпы ишенбестик корсотунун аркылуу. Айыл окмоттун кызматкерлери конкурс аркылуу жумушка киришет, жана эмгек кодексти бузунун аркылуу жумуштан чектетилет. Кызматкерлердин жоопкерчилигин КР "Мамлекеттик жарандык кызмат жана муниципалдык кызмат жөнүндө" мыйзамынын 33 беренесинен окуп алсанар болот.
Гульнара [20 Февраля 2017]
Айыл октотунун башкы бухгалтерин иштен четтетуго коюлуучу негиздер боюнча маалымат берсенер.
Ответ:
Гульнара айым саламатсынарбы. КР "Мамлекеттик жарандык кызмат жана муниципалдык кызмат жөнүндө" Мыйзамынын 33-беренесинде "Мамлекеттик жарандык кызматчылардын жана муниципалдык кызматчылардын жоопкерчилиги" 1. Кызматчы мыйзамдарга ылайык тартиптик, административдик, материалдык жана жазык жоопкерчилигин тартат. 2. Тартиптик жоопкерчиликтин дегенде күнөөлүү, укукка каршы жүрүм-туруму, өзүнүн кызматтык милдеттерин аткарбаганы же талаптагыдай эмес аткарганы (тартипсиз жосундарды жасаганы) үчүн кызматчыга тартиптик таасир этүүнүн чараларын (жаза) колдонуу түшүнүлөт. 3. Кызматчыга тартиптик жаза мамлекеттик органдын, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органынын жетекчиси же ыйгарым укуктуу кызмат адамы тарабынан тартиптик жосунду жасоо фактысы белгиленген же ырасталган учурларда гана берилиши мүмкүн. 4. Тартипсиз жосунду жасоо фактысын белгилөө же ырастоо үчүн мамлекеттик органдын, жергиликтүү өз алдынча башкаруу органынын жетекчиси ыйгарым укуктуу кызмат адамы тарабынан өздүк демилге боюнча, этика боюнча комиссиянын сунуштамасы боюнча же кызматчынын өзүнүн демилгеси боюнча дайындалуучу кызматтык териштирүү жүргүзүлүшү мүмкүн. 5. Кызматчы тарабынан кызматтык (тартиптик) жосундар жасалганы жөнүндө жеке жана юридикалык жактардын кайрылууларынын негизинде, жалпыга маалымдоо каражаттарында маалыматтар жарыяланган учурларда кызматтык териштирүү жүргүзүлүшү мүмкүн. 6. Кызматтык териштирүү кызматчы иштеген орган тарабынан этика боюнча комиссиянын өкүлдөрүнүн катышуусу менен жүргүзүлөт.
7. Кызматтык териштирүү төмөнкү учурларда токтотулат же болбосо жүргүзүлбөйт:
1) фактылар чындыкка дал келген учурда - кызматчы жасалган жосунда өз күнөөсүн чын дилден моюнуна алганда;
2) тартиптик жоопкерчиликке тартуу мөөнөтү бүткөндө;
3) эгерде жасалган жосунда жазык кылмышынын же административдик жосундун курамынын белгилери аныкталганда, материалдарды тиешелүү мамлекеттик органга берүү менен.