Азат [16 Июня 2021]
Где можно пройти обучение для вновь избранных депутатов местных кенешей
Ответ:
Уважаемый Азат мырза. Очень хороший вопрос. До этого обучение проводили различные НПО и международные организации. Вот недавно завершилось обучение женщин депутаток в 17 районах Кыргызстана, этот обучающий курс поддержал UN Woman. В настоящее время обучают депутатов АРИС, у DPI тоже есть большой компонент обучение. Все тренинги не могут охватить 100 % всех депутатов, поэтому, если есть желание у всего депутатского корпуса, можно эти тренинги заказать себе в айыльный кенеш. Можно с соседним айыльным кенешем объединиться и общий тренинг на 2 АК сделать. Это будет хороший прецедент, когда депутаты сами заказали себе тренинг и получили ответы на все вопросы. Команда Института общественного анализа тоже готова рассмотреть Ваше предложение. В разделе контакты, есть все наши контактные данные звоните, обсудим.
Шарипа [15 Июня 2021]
мен эртен болотуган сессияга катыша албайт экенмин менин ордума доверенность менен башка адам катышса болобу?
Ответ:
Урматтуу Шарипа айым. Эгер эртең айыл өкмөттүн главасын шайлоо сессиясы жөнүндө кеп болуп атса, анда ишеним кат менен добуш берүү мүмкүн эмес. Мыйзамда ар бир депутат өзу, жашыруун шартта добушун бериши керек.
Макс [6 Июня 2021]
Временную или постоянную прописку можно будет оформить через Интернет Министерство юстиции вынесло на общественное обсуждение поправки в закон о внутренней миграции. Документом предлагается автоматизировать процесс временной или постоянной прописки. Проектом предлагается изменить понятие «место пребывания» на «место временного жительства». Кроме того, действующий закон предлагают дополнить абзацем, согласно которому регистрационный учет граждан Кыргызстана по месту жительства и месту пребывания — деятельность уполномоченного органа, определяемого правительством. Закон о внутренней миграции устанавливает необходимость предоставления в уполномоченный орган ряда документов. Однако Государственной регистрационной службой планируется внедрить автоматизированную систему регистрации места жительства и места пребывания граждан. Также граждане смогут зарегистрироваться посредством Интернета. Проект предлагается дополнить абзацем о том, что граждане без определенного места жительства могут быть зарегистрированы в нежилом помещении органа МСУ. Предлагается сократить и сроки регистрации граждан. Сейчас этот процесс должен занимать не более трех рабочих дней со дня предъявления документов. Срок регистрации граждан предлагается установить в день обращения. Вопрос - как подать заявку на временную регистрацию и как происходит процесс?
Ответ:
Уважаемый Макс, чтобы в полном объеме ответить на Ваш вопрос мы обратились в министерство цифрового развития и получили ответ. Его мы опубликуем на этом найте в разделе "Аналитика". Спасибо за вопрос.
Шер [4 Июня 2021]
Саламатсыздарбы?! Менин суроом айылдык кенештин регламенти жонундо. Учурда 2003 жылда кабыл алынган 11 депутат болгондогу регламент бар, бирок ушул чакырылышта 21 депутат болду. Регламент бекитпей юстициядан откорбой сессия отуло берсе болобу? Регламент жонундо кенен маалымат берип койсонуздар. Регламентсиз кабыл алынган токтомдор жокко чыгарылышы мумкунбу?
Ответ:
Урматтуу Шер мырза. Регламентинерди карап чыккыла, оңдөп түздөп койсоңор болот. Андай кылынбаса деле силердин жергиликтүү кеңеш чыгарган токтомдорду жокко чыгыры албайсыңар. Башка жөөлүү себептер болсо, мисалы биздин токтом кандай бир мыйзамга, кодекске карама кааршы келип калды деп сотко берсеңер токтомду жокко чыгарып беришет. А регламентке таяп жокко чыгаруу мүмкүн эмес. И баса, регламентти юстициядан бекитүүнүн кажети жок.
Жаныбек [4 Июня 2021]
Салам. Биздин а/о 31депутут бар а/о башчылыгына 3талапкер.шайлоодо биринчи турдан канча голос алса 2тур болот 2чи турга канча голос менен канча талапкер отот же Бир эле талапкерда ОЗУ калышы мумкунбу
Ответ:
Урматтуу Жаныбек мырза. Сиздин сурооңузга КР Жергиликүү өз алдынча башкаруу жөнүндө мыйзамынын 49. Айыл өкмөтүнүн башчысын шайлоонун, кызмат ордуна киришүүсүнүн жана кызмат ордунан бошотуунун тартиби, аттуу беренесинен окуй аласыңар: Эгерде:
- катталган бир талапкер, депутаттардын добуштарынын зарыл болгон санын албай калса, кайра шайлоо өткөрүлөт;
- эки талапкер катталса жана алардын бири да добуштардын зарыл болгон санын албай калса, добуштардын көбүрөөк санын алган бир талапкер боюнча добуш берүүнүн экинчи туру өткөрүлөт. Эгерде биринчи турда эки талапкер депутаттардын добуштарынын тең санын алып калса, кайра шайлоо өткөрүлөт;
экиден ашык талапкер катталса жана алардын бири да депутаттардын добуштарынын зарыл болгон санын албай калса, добуштардын көбүрөөк санын алган эки талапкер боюнча добуш берүүнүн экинчи туру өткөрүлөт. Эгерде биринчи турда талапкерлердин бири добуштардын көбүрөөк санын алса, ал эми кийинки эки талапкер добуштардын тең санын алса, добуштардын көбүрөөк санын алган бир талапкер боюнча добуш берүүнүн экинчи туру өткөрүлөт. Эгерде биринчи турда эки талапкер добуштардын көбүрөөк тең санын алса, ал эми башка талапкерлер азыраак добуш алса, добуштардын көбүрөөк тең санын алган эки талапкер боюнча добуш берүүнүн экинчи туру өткөрүлөт. Эгерде биринчи турда бардык талапкерлер добуштардын тең санын алса, кайра шайлоо өткөрүлөт.
Добуш берүүнүн ушул беренеде каралбаган натыйжаларын аныктоодо башка кырдаалдар келип чыккан учурда, кайра шайлоо өткөрүлөт.
Эгерде талапкерлер үчүн дегенге караганда депутаттардын добуштарынын көпчүлүгү "бардык талапкерлерге каршы" позициясы үчүн берилсе, кайра шайлоо өткөрүлөт.
Эгерде ушул Мыйзамда белгиленген мөөнөттөрдө бир дагы талапкер катталбаса, же болбосо катталган талапкерлер шайлоого катышуудан баш тартса, кайра шайлоо өткөрүлөт.
Эгерде кайра шайлоого бир дагы талапкер катталбаса, же болбосо катталган талапкерлер шайлоого катышуудан баш тартса, кайра шайлоо өткөрүлөт, талапкерлерди депутаттар жана райондун мамлекеттик администрациясынын башчысы - аким көрсөтөт.
Эркин [3 Июня 2021]
Муниципалдык ишкананын жетекчиси депутат болуп иштесе болобу,эки ишти бирдей аркалай алабы
Ответ:
Урматтуу Эркин мырза. Сиздин сурооңузга орус тилинде жооп узатууга туура келип атат, анткени кыргыз тилинде мыйзам илинбептир ЗАКОН КР от 13 января 2000 года № 3, "О статусе депутатов местных кенешей" Статья 5. Несовместимость статуса депутата местного кенеша с некоторыми должностями и видами деятельности
Депутат местного кенеша не может состоять на государственной службе или иной муниципальной службе в случаях:
1) если государственный орган или орган местного самоуправления, в котором он занимает руководящую должность, расположен в пределах территории того же айылного аймака или города, что и представительный орган местного самоуправления (местный кенеш айылного аймака или города), депутатом которого он является;
2) если государственный орган или орган местного самоуправления, в котором он состоит на государственной или муниципальной службе, подотчетен представительному органу местного самоуправления (местному кенешу айылного аймака или города), депутатом которого он является;
3) если избрание, представление к назначению, освобождение руководителя государственного органа или органа местного самоуправления, в котором он состоит на государственной или муниципальной службе, относится к полномочиям того представительного органа местного самоуправления (местного кенеша айылного аймака или города), депутатом которого он является.
Депутатские полномочия также нельзя совмещать с должностью руководителя государственного или муниципального предприятия, оказывающего услуги населению соответствующего айылного аймака или города за счет средств республиканского и местного бюджетов. Эркин мырза сиздин сурооңузга жооп акыркы абзацта. Окуп тыянак чыгарыңыз.
Акыйкат [3 Июня 2021]
Саламатсыздарбы. Ачык сессия өтүлгөн учурда сырттан келген жарандын укуктары тууралуу кененирээк маалымат берип койсонуз. Ал сессияга катышууга укуктуу болот жана талашып талкуу жаратууга укуктуубу?
Ответ:
Урматтуу Акыйкат! Жергиликтүү кеңештин сессиялары коомчулук үчүн, эл үчүн ачык өтүүсү зарыл. Ар бир жаран жергиликтүү кеңеш тарабынан бекитилген Регламент ылайык жергиликтүү кеңештин бардык сессияларына жана туруктуу комиссияларынын жыйналыштарына катышууга укугу бар. Катышууну каалагандар үчүн чектөө коюлбайт.
Жергиликтүү кеңеш, эгерде каралып жаткан маселе мыйзамга ылайык мамлекеттик жашыруун сырга тийиштүү болсо, жабык сессия жана туруктуу комиссиялардын жыйналышын өткөрүү жөнүндө чечим кабыл алышы мүмкүн. Жергиликтүү кеңеш сессиялардын датасы жана күн тартиби жөнүндө жарандарга алдын ала маалымдоо боюнча бардык чараларды көрүүгө, сессияга кирүү үчүн шарттарды түзүүгө, ошондой эле жергиликтүү кеңеш кабыл алган чечимдер жөнүндө калкты маалымдоого милдеттүү ( “ Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө” мыйзамдын 30-беренеси).
Жергиликтүү кеңештин сессияларына жана туруктуу комиссиялардын жыйналыштарына катышкан жарандарга төрага сессиянын башталышында катышуунун жол-жоболорун жана сессиянын башынан аягына регламенти сактоону түшүндүрөт. Сессияга катышып жаткан адамдарга жыйналыш өтө турган жайдан өзүнчө орун бөлүнөт. Эгерде сессия жана туруктуу комиссиянын жыйналыштар залы бардык адамдарды батыра албаса, андай учурда жыйналышка төрагалык кылуучу атайын чечим кабыл алып, көп топтолгон адамдардын топторунун өкүлдөрүнүн кирип катышуусуна жол берилиши мүмкүн.
Сессияга чакырылган жана ага катышып жаткан адамдар сессияга төрагалык кылуучунун уруксаты жок айыл кеңештин ишине кийлигишүүгө: сөз сүйлөөгө, билдирүү жасоого, өз пикири айтууга, комменетарий берүүгө укуктары жок. Болгону байкоочу же көрүүчү катары гана катыша алат.
Бекжан [2 Июня 2021]
Саламатсызбы! Жайыт жерин трансформациялоо үчүн кайсы баскычтарды өтүшү керек?
Ответ:
Урматтуу Бекжан мырза. Сиздин сурооңузга жооп алуу үчүн КЫРГЫЗ РЕСПУБЛИКАСЫНЫН 2013-жылдын 15-июлу № 145 "Жер участокторун которуу (трансформациялоо) жөнүндө" МЫЙЗАМЫн карап, дыкат талдап чыгышыңыз керек. Анткени ал жерде КАНДАЙ категориядагы жерлер, КАНТИП трансформациялоо болот, КАНТИП жоготуунун жана алынбай калган пайданын ордун толтуруу керек жана башка маселелер так жазылган. Кыскача жооп узатуу болбойт экен.
Жоке [2 Июня 2021]
Жайыт жерди пайдалануучулар бир контрдагы жайытты эки жайыт пайдалануучу сурап жатат, кимисине беруу керек? Жайыт жерде аукцион же конкурс болбосо, экөө тен - тен укуктуу. Экинчи суроо: айылда жайыт жер аз болгондуктан жайыт комитети жок, бирок жайыт жерди айыл өкмөту өзу башкарат - ошол туурабы?
Ответ:
Урматтуу Жоке. Экинчи суроодон жооп берип баштайлы. Айыл аймакта жайыт жерлери аз болуп Жайыт комитети жок болсо АО өзү бул маселени башкарганга мыйзам жол берет. Биринчи суроо боюнча, эмне үчүн жергиликтүү өз алдынча башкаруу деп коюшкан, анткени бул адамдардын укугу жана чыныгый жөндөмдүгү өздөрүнө тиешеси бар маселени өздөрү ортого салып, чечип алууга. Баардык жайыт колдонуучулар ортого маселени салып, чечип алышыңар керек. Экинчиден, кошуна айылдагы жайыттарды жайыттык билет сатып алып - колдонсоңуздар болот. Биргелешип, жайыттарды эс алдыруу, сабаттуулугун көтөрүү маселелерди чечишиңер керек. Кечке эле пайдалана берип, жайыттарда чөп таптаакыр жок болуп кетүү коркунуч бар. Бул силерге берилген жер болгондуктан, келечекте силерге жакшы иштеп берүүсүнө кантип аяр мамиле жасап, рекультивация кылып турабыз деген суроону ортого салып, биргеликте чечиңиздер.
Нурис [2 Июня 2021]
Саламатсыздарбы! Мэрияда же айыл окмотто административдик кызмат оорунда отурган кызматкерлеринин маралдык жана материалдык ишке байланыштуу укуктары бузулганда кимге кайрылуу керек биринчи оорунда ?
Ответ:
Урматтуу Нурис мырза. ЗАКОН КР от 30 мая 2016 года № 75 "О государственной гражданской службе и муниципальной службе" Статья 34. Дисциплинарные взыскания, налагаемые на государственного гражданского служащего и муниципального служащего гласит следующее:
1. За неисполнение или ненадлежащее исполнение служащим возложенных обязанностей, несоблюдение этических норм, нарушение законодательства о
конфликте интересов на него налагаются следующие виды дисциплинарных взысканий:
1) замечание;
2) выговор;
3) строгий выговор;
4) предупреждение о неполном служебном соответствии;
5) понижение в классном чине;
6) понижение в должности;
7) освобождение от занимаемой должности.
2. Дисциплинарные взыскания применяются непосредственно после обнаружения проступка, но не позднее 6 месяцев со дня его совершения. За
каждое неисполнение или ненадлежащее исполнение служащим возложенных на него обязанностей может быть наложено только одно дисциплинарное взыскание.
3. Служащий не может быть повышен в должности в период действия наложенного на него дисциплинарного взыскания.
4. Дисциплинарное взыскание налагается с учетом тяжести и характера совершенного проступка, а также обстоятельств, при которых совершен
проступок. Тяжесть и характер совершенного проступка, а также другие обстоятельства определяются дисциплинарной комиссией, образуемой в
государственных органах и органах местного самоуправления, результатом деятельности которой является внесение руководителю государственного органа,
органа местного самоуправления или уполномоченному должностному лицу предложения о применении конкретного вида взыскания.
Положения настоящей части относительно внесения дисциплинарной комиссией руководителю государственного органа, органа местного
самоуправления или уполномоченному должностному лицу предложения о применении конкретного вида взыскания не распространяются на статс-
секретарей, а также служащих, назначенных на должности в соответствии с частями 2-6, 10 и 11 статьи 24 настоящего Закона.
5. При наложении дисциплинарного взыскания должны учитываться все обстоятельства служебной деятельности до совершения проступка.
6. До применения дисциплинарного взыскания от служащего должно быть затребовано письменное объяснение. Отказ представить такое объяснение
оформляется актом, который подлежит регистрации службой управления персоналом, и не может служить препятствием для применения взыскания.
7. Приказ (распоряжение, постановление) о применении дисциплинарного взыскания объявляется служащему под расписку в течение 3 рабочих дней со дня
его издания. В случае отказа служащего подписать указанный приказ (распоряжение, постановление) составляется соответствующий акт.
8. Дисциплинарное взыскание действует в течение одного года со дня его применения. Если в течение этого срока служащий не будет подвергнут новому
взысканию, то он считается не имеющим дисциплинарного взыскания.
9. Руководитель государственного органа, органа местного самоуправления или уполномоченное должностное лицо вправе снять дисциплинарное взыскание
до истечения срока, указанного в части 8 настоящей статьи, но не ранее чем через 6 месяцев со дня наложения взыскания, а также по результатам оценки.
(В редакции Закона КР от 12 апреля 2019 года N 48)
Статья 35. Обжалование решений по дисциплинарным взысканиям 1. Решение о применении дисциплинарного взыскания может быть
обжаловано служащим в уполномоченном государственном органе, а в случае несогласия с решением уполномоченного государственного органа - в суде, в
течение 2 месяцев со дня ознакомления с решением.
2. Заверенная копия решения государственного органа, органа местного самоуправления о применении дисциплинарного взыскания выдается служащему
в течение 3 рабочих дней после его принятия.