айыл башчы [12 Марта 2019]
Саламатсыздарбы. Ар кандай Суроолорго жооп издеп жооп берип жаткандарыныздарга мин мертебе ыраазымын.Бар болунуздар Менде да бир суроо;Рай админ. тарабынан 1995 -жылдары дыйкан чарбаларга улуш жер жана жайыттан оз эсебиген оздоштурууго баланча жер моонотсуз берилсин деген гос акт азыркы учурда мыйзамга жооп береби? Себеби улуш жер алынды бирок жайыт жер иштетилбей жатат. Мамлекеттин муктаждыктары учун деп ошол жерден жолдорго топурак, кум тошолот деп А\О алалы десе, менчигим деп бербей жатат. Ал жер жайыт жер болуп саналат. Мунун мыйзамдуулугу кандай болот. Азыркы кунго чейин эч кандай оздоштургон жок. Кандай жолдор менен кандай документтерди даярдасак болот. Алдын ала чон рахмат.
Ответ:
Урматтуу Айыл башчы! Сиз сурооңузга жоопту кийинку мыйзамдардан табып, окууп алсаңар болот. КР Жайыттар жөнүндө мыйзамынын 2009-жылдын 26-январы № 30, 3-берене. Жайытка болгон менчик укугу жана анын чектерин аныктоо; 12-берене. Ижаралоо укугун жайыт белетине алмаштыруунун тартиби; 15-берене. Жайыттарды ижаралоого тыюу салуу; 16-берене. Жайыттарды пайдалануу укугун мамлекеттик каттоо; Жер кодексинин: 4-берене. Жерге менчик; 62-берене. Жер участогуна укукту токтотуу; Төмөндөгү учурларда жер участогуна укук токтотулат: 5) жер участогун пайдалануу мөөнөтү бүткөндө.
В законе КР «О введении в действие Земельного кодекса Кыргызской Республики» от 2 июня 1999 года № 46 в статье 7 определено;
1. Земельные участки сельскохозяйственного назначения, предоставленные физическим лицам и превышающие среднехозяйственную земельную долю, за
которые не выплачены денежные компенсации до 1 января 2000 года в порядке, установленном Правительством Кыргызской Республики, а также земельные
участки, предоставленные для организации миниферм, фермерских хозяйств, в том числе миниферм мясо-молочного направления, остаются во временном
пользовании у физических лиц на срок, определенный при предоставлении.
2. В случае, если при предоставлении земельных участков сроки пользования не были определены, право пользования земельным участком считается
предоставленным до 1 января 2000 года.
Пастбища не предоставляются под освоения и ведения сельскохозяйственного производства
Нурлан [10 Марта 2019]
Саламатсыздарбы! Менин суроолорма жооп берген юристтерге чон ырахмат! Айыл өкмөтү менен ИСКАКБнын ортосундагы типтүү макулдашууну законодательство, бөлүгүнө илип койосуздарбы
Ответ:
Урматтуу Нурлан мырза. Законодательство бөлүгүнө, Договор о поставке питьевой воды, деген документти илип койгонбуз. Ал ИСКАКБ менен жашоочулардын ортосундагы келишим. А/О менен ИСКАКБнын ортосундагы келишим бар бекен билип, болсо илип коебуз.
Гулнура [8 Марта 2019]
Саламатсызбы! Менин үйүм жерим жок, куйөм менен ажырашып да кеткенмин, эки балам бар, өкмөт тарабынан ушуларга кантип жер алсам болот, же өзумө?
Ответ:
Урматтуу Гулнура! Сиз өзүңүз туруктуу каттоодо (прописка) турган жериңиздеги жергиликтүү өз алдынча башкаруу органына турак-жай салуу үчүн жер участкасын алуу арызы менен кайрылууңуз керек. Аткаруу органы болгон айыл өкмөтү Сиздин арызыңызды карап чыгып, жер участкасын алуучулардын тизмесине кезекке коет. Кыргыз Республикасынын Жер кодексинин 33-беренесине 2-пункттуна ылайык : “ Кыргыз Республикасынын жарандарынын жер участогун акысыз берүү жөнүндө арызы ыйгарым укуктуу орган тарабынан каралат жана жер участогун берүү кезектүүлүк тартибинде берилет”. Мына ошондуктан, айыл өкмөттөн жазган арызыңызга жооп алышыңыз керек, анда турак-жай салууга жер участогунун бары-жогу, кезекте канчанчы болуп каттоого турганыңыз ж.б. маалыматты ала аласыз.
Анара [4 Марта 2019]
Саламатсыздарбы! Айыл окмот кандай учурда озунун токтомун жокко чыгара алат? Эгер токтом чыгарылган адам арыз менен кайрылса жокко чыгара алабызбы?
Ответ:
Урматтуу Анара! Жергиликтүү өз алдынча башкаруунун аткаруу бийлиги болгон айыл өкмөтү ченем жаратуучу орган болуп эсептелет. КР Айыл өкмөт башчы өзүнүн буйругун өзү жокко чыгара алат, себеби айыл өкмөттүн башчысы кызмат адамы катары өзүнүн чечимдерин, тескемелерин жана буйруктарын жокко чыгаруу укугуна ээ. Эгерде айыл өкмөтүнүн башчысы өзүнүн мыйзамга каршы келген актысын жокко чыгарбаса, анда “ Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндөгү” мыйзамдын 12-беренесине ылайык ал жазыктык жана административдик жоопкерчиликке тартылат. Ал эми прокурордук чара көрүү ( каршылык кат,эскертме, сунуштама) актылары айыл өкмөт башчысынын Конституцияга,кодекске, мыйзамга жана башка ченемдик укуктук актыларга карама-каршы келген чечимин токтото туруу, жокко чыгаруу же күчүн жоготту деп табуу үчүн негиз боло алат. Прокурордук чара көрүү актысы четке кагылган учурда, прокурор сотко кайрылууга укуктуу. Ошондуктан, айыл өкмөт башчы чечим чыгарарда “ жети өлчөп бир кескени “ абзел.
Кыдырбек [4 Марта 2019]
Саламатсыздар. Мен айыл окмотто салык кызматкер болуп иштеп жатып катчыга конкурстан отуп келип 2 ай болду иштеп жатам. Эмгек оргууго 11айдан кийин чыгамбы?
Ответ:
Урматтуу Кадырбек! Кыргыз Республикасынын Эмгек кодексинин 126-беренесинде төмөнкүдөй көрсөтүлгөн: “Иштей баштаган биринчи жылда өргүүнү пайдалануу укугу кызматкерде ошол уюмда үзгүлтүксүз иштегенине 11 ай толгондо келип чыгат. Тараптардын макулдугу боюнча кызматкерге өргүү 11 ай өткөнгө чейин да берилиши мүмкүн.
...Иштеп жаткан экинчи жана андан кийинки жылдары үчүн өргүү ошол уюмда белгиленген акы төлөнүүчү ар жылдык өргүүлөрдү берүүнүн кезегине ылайык иш жылынын кандай убагында болбосун берилиши мүмкүн.
Эгерде жамааттык же эмгек келишиминде башкача каралбаса, негизги өргүүнү биринчи иш жылында 11 ай өткөнгө чейин аванс менен алууга укугу бар кызматкерге иш жылынын иштелген бөлүгүнө пропорциялуу берилет.
Эгер кызматкер бир айдан кем эмес иштеген учурда, анын пайдаланылбаган эмгек өргүүсүн компенсациялоо укугу пайда болот”. Ооба, сиз иштеп баштаганыңызга 2 ай болгондуктан эмгек өргүүсүнө 11 айдан кийин чыгасыз.
Бейшенбаева Анара Осконбаевна [28 Февраля 2019]
Саламатсыздарбы! Бизге КРОнун 16.10.2018-жылдагы № 360-б буйругун жибересиздерби?
Ответ:
Урматтуу Анара Өскөнбаевна! Сизден келген суроо келгенден кийин КР Юстиция министрлигинин сайтына расмий түрдө илинбегендигинен таба албай жаттык, ошондуктан жооп создугуп кетти. Эми, бул буйрук менен биздин сайттан тааныша аласыз. Кунт коюп окуп чыгып, күнүмдүк ишиңерде колдоно бергиле, ийгилик каалайбыз. Законодательство разделинде, эки тилде тең илинип турат.
Зарина [28 Февраля 2019]
Здравствуйте уважаемые коллеги, необходима консультация по тендеру по методу на понижение цены, говорят в стороне Иссык-Куля этот метод используется хорошо, дайте контакты к кому можно обратиться. Заранее спасибо.
Ответ:
Уважаемая Зарина! Ответ на Ваш вопрос даст Закон "О государственных закупках" Статья 20. Конкурс методом на понижение цены.
1. Порядок проведения конкурса методом на понижение цены определяется Правительством Кыргызской Республики. (Приказ Министра вывесим на этом сайте в разделе законодательство).
2. Закупающая организация может проводить закупку товаров и услуг методом на понижение цены:
1) если эти товары и услуги имеют установленные стандарты качества и конкретное описание услуг;
2) если имеется конкурентный рынок не менее трех поставщиков для обеспечения эффективной конкуренции.
3. Конкурс методом на понижение цены проводится посредством веб-портала государственных закупок в режиме реального времени, где закупающая организация устанавливает начальную цену, которую готова заплатить за товар или услугу, а поставщики предлагают свои ценовые предложения, постепенно снижая ценовую планку.
4. Критерии, используемые закупающей организацией при определении победителя конкурса, должны быть выражены в количественном и денежном выражении.
5. Победителем конкурса методом на понижение цены является поставщик, предложивший наименьшее ценовое предложение. В случае если наименьшее ценовое предложение представлено несколькими поставщиками, победителем признается поставщик, предложение которого поступило ранее предложений других поставщиков ."
Талантбек [27 Февраля 2019]
А/О сатып алуу жонундо кумондуу иштер болуп жатат. А/О депутаты сертификаты болсо сатып алууну текшерсе болобу, себеби анча мынча нерселер фирма менен суйлошуп кымбатырак жарыялап, акчасын алып оздору бутуруп жатат.
Ответ:
Урматтуу Талантбек! Айыл кеңештин депутатынын айыл өкмөтүнүн финансылык жана сатып алуулар боюнча иштерини текшерүү укугу жок. Эгерде айылдык кеңештин депутаты сатуу алуулардан күмөн санап, ишеним артпаган учурда бул маселени айылдык кеңештин туруктуу комиссиясына, андан кийин айылдык кеңештин сессиясына алып чыгып кароого болот, ал боюнча атайын токтом кабыл алып, анын негизинде тийиштүү текшерүү органдарына кайрылуу мыйзамдуу болот. Компетенттүү текшерүү органдары силердин кайрылууңардын негизинде текшерүү жүргүзүп, сатып алуулардын кандай деңгээлде мыйзамдуу болгонун аныктап, жыйынтыгында айыл кеңешке жооп беришет. Практика жүзүндө айыл өкмөттөрү үчүн мындай сатуу алуулар боюнча сертификаты бар эл өкүлү-депутат текшерүүчү болбой, кайра жардам көрсөтүп турса абдан пайдалуу да, натыйжалуу да болмок.
Талант [27 Февраля 2019]
Саламатсынарбы ишинерге ийгилик. Менин суроом А/О ижарага эн коп канча жылга жер алса болот? Кайсыл мыйзамдын негизинде?
Ответ:
Урматтуу Талантбек! Азыркы мезгилде жергиликтүү бийликтин аткаруу органы – айыл өкмөтү тарабынан айыл чарба жерлеринин мамлекеттик фондунун (АЖМФ) жерлерин жана муниципалдык жерлерди ижарага берип келе жатат. АЖМФнын жерлерин айыл өкмөтү Кыргыз Республикасынын Өкмөтүнүн 2007-жылдын 22-июнундагы № 243 токтому менен жактырылган “Айыл чарба жерлеринин мамлекеттик фондунун жерлерин ижарага берүү шарттары жана тартиби тууралуу типтүү жобого” ылайык иш алып барышат. Бул жобо менен биздин сайттын “законодательство” бөлүмүнөн тааныша аласыз. Ал эми муниципалдык менчикте турган жерлерди ижарага берүү Кыргыз Республикасынын “ Мүлккө болгон муниципалдык менчик жөнүндөгү” мыйзамы боюнча жүргүзүлөт. Бул мыйзам дагы сайтта илинген, жакшылап кунт коюп окуп чыгыңыз, “ миң уккандан бир көргөн артык “ дегендей өзүңүз окуганга эмне жетсин. Бул мыйзамдар менен таанышып чыккандан кийин кандай шартта, канча убакытка, кимдерге жерлерди берсе болорун билип аласыз. Ишиңизге ийгилик каалайбыз.
Нурлан [26 Февраля 2019]
Саламатсыздарбы! Сиздерге ийгилик каалап, менде бир суроо бар. СООППВнын структурасы кандай болуш керек, ар бир абонент менен келишим түзүш керекби? СООППВга байланыштуу ЧУАларды атап койсонуздар жана аларды кайдан тапсак болот?
Ответ:
Урматтуу Нурлан! Ичүүчү сууну керектөөчүлөрдүн айылдык коомдук бирикмесинин ( ИСКАКБ – орусчасы СООППВ) структурасы ал аткара турган иш-аракеттердин көлөмүнө жараша болот. Ал биринчиден суу колдонуучулардын санына, суу камсыздоодо керектелген объекттердин, техникалык каражаттардын ж.б. көптөгөн факторлорго байланыштуу болот. ИСКАКБ ар бир суу колдонуучу абонент менен келишим түзүп иш алып баруусу керек, анда эки тараптын жоопкерчилиги, милдеттери так жана даана көрсөтүлөт. Ал эми ИСКАКБ ишмердүүлүгүнө байланышкан ченемдик – укуктук актылар биздин сайттын "законодательство" бөлүгүнө илип коебуз. Бул тармакты укуктук жактан жөнгө салган: "Ичүүчү суу жөнүндө" КР мыйзамы, ""Ичүүчү суунун коопсуздугу жөнүндө" Техникалык регламент" КР мыйзамы, ИСКАКБнин Уставы, жана ишкананын кардарлар менен келишими. (типтүү келишим "законодательство разделинде илинип турат").