Форум
Всего тем: 2
Всего сообщений: 1
Новое на форуме

Интернет приемная

Задать вопрос

Ваше имя

Ваш вопрос


Аня     [14 Июля 2017]

Имеет ли право глава айыл окмоту оплатить 30% на возложение обязанностей другому специалисту, если тот специалист в отпуске?

Ответ:

Уважаемая Анна, согласно статьи 167 Трудового Кодекса КР «Оплата труда при совмещении профессий (должностей) и выполнении обязанностей временно отсутствующего работника». Работнику, выполняющему у одного и того же работодателя наряду со своей основной работой, обусловленной трудовым договором, дополнительную работу по другой специальности, квалификации или должности без освобождения от основной работы, производится доплата за совмещение профессий (должностей) или исполнение обязанностей временно отсутствующего работника. Размеры доплат за совмещение профессий (должностей) или исполнение обязанностей временно отсутствующего работника устанавливаются работодателем по соглашению с работником, но не могут быть ниже тридцати процентов ставки (оклада) по совмещаемой работе.

Максат     [14 Июля 2017]

Добрый день! Имеет ли право глава айыл ездить в выходной день на служебной автомашине и в ночное время?

Ответ:

Уважаемый Максат. Служебный автомобиль это не личный транспорт главы айыл окмоту, Служебный автомобиль предназначен для использования аппаратом айыл окмоту для решения вопросов местного значения и является муниципальной собственностью. Вам нужно определить порядок использования этого муниципального имущества. В статье 19 Закона « О муниципальной собственности на имущество» четко расписаны компетенции органов местного самоуправления в сфере управления и распоряжения муниципальной собственностью. Местный кенеш: устанавливает порядок пользования и распоряжения муниципальной собственностью, а также осуществляет контроль за ее использованием; дает согласие на предоставление объектов муниципальной собственности в ипотеку или залог; утверждает Программу приватизации; устанавливает порядок страхования муниципальной собственности; утверждает цены и тарифы на коммунальные услуги, оказываемые муниципальными предприятиями и учреждениями, а также иными юридическими и физическими лицами, использующими муниципальную собственность; устанавливает порядок списания муниципальной собственности; осуществляет иные полномочия, предусмотренные законодательством Кыргызской Республики и Уставом местного сообщества. Исполнительный орган местного самоуправления: управляет и распоряжается муниципальной собственностью; разрабатывает и представляет на рассмотрение местного кенеша проекты нормативных правовых актов органов местного самоуправления, предусматривающих порядок предоставления прав на объекты муниципальной собственности, Программы приватизации и иных нормативных правовых актов, устанавливающих порядок управления и распоряжения муниципальной собственностью; осуществляет руководство, координацию и контроль за созданием, деятельностью, реорганизацией и ликвидацией муниципальных предприятий и учреждений, а также управление акциями акционерных обществ, находящимися в муниципальной собственности; заключает договоры, связанные с управлением и распоряжением муниципальной собственностью; ведет реестр объектов муниципальной собственности, а также иной учет объектов муниципальной собственности в порядке, предусмотренном законодательством Кыргызской Республики; осуществляет страхование муниципальной собственности, предпринимает иные меры по обеспечению сохранности муниципальной собственности; осуществляет поиск, инициирование проектов государственно-частного партнерства и заключает соглашения  о  государственно-частном  партнерстве в соответствии с Законом Кыргызской Республики "О государственно-частном партнерстве в Кыргызской Республике"; осуществляет иные полномочия, предусмотренные законодательством Кыргызской Республики и Уставом местного сообщества. Если местный кенеш запретит использование служебной автомашины в выходные дни и вне рабочее время, то использовать будет нельзя.

Азамат     [13 Июля 2017]

Здравствуйте, хочу узнать что нужно чтоб переименовать село? Какие затраты будут?

Ответ:

Уважаемый Азамат. Согласно Положения о порядке наименования, переименования географических объектов, учете и регистрации географических названий в Кыргызской Республике, утвержденного постановлением Правительства Кыргызской Республики от 19 августа 2008 года № 467 наименование и переименование областей, районов, городов, поселков городского типа, аильных округов, иных населенных пунктов осуществляется путем принятия Закона Кыргызской Республики по ходатайству государственных администраций областей, при наличии решений государственных администраций районов, принятых на сессиях нижестоящих органов местного самоуправления, и заключения Межведомственной комиссии по рассмотрению вопросов административно-территориального устройства и географическим названиям при Правительстве Кыргызской Республики. При рассмотрении вопросов наименования и переименования административно-территориальных единиц и населенных пунктов необходимо глубоко и всесторонне изучать их с учетом того, что наименование и переименование административно-территориальных единиц и населенных пунктов влечет за собой значительные расходы, порождает трудности в работе предприятий связи, транспорта, создает неудобства местному населению. Наименование и переименование проспектов, аллей, площадей, городских или сельских парков, бульваров, улиц и переулков осуществляется органами местного самоуправления на основании решения местных кенешей. При рассмотрении вопросов, связанных с наименованием и переименованием указанных объектов, учитывается целесообразность и оправданность соответствующих наименований и переименований. Затраты на финансирование данных работ покрываются за счет бюджета соответствующего органа местного самоуправления. 7. Предложения о наименовании и переименовании административно- территориальных единиц, населенных пунктов, физико-географических объектов вносятся органами государственной и исполнительной власти, юридическими и физическими лицами Кыргызской Республики и направляются в органы местного самоуправления, на территории которых расположены эти объекты. Предложения о присвоении наименований и переименовании географических объектов должны содержать документы, обосновывающие данные предложения, и расчеты затрат на переименование географических объектов. В предложениях должны быть указаны: - местоположение объекта; - расстояние до соответствующего административного центра, ближайших железнодорожной станции и почтового отделения; - причины наименования, переименования или упразднения наименования; - правоустанавливающие и правоудостоверяющие документы; - численность населения и наличие плана застройки - для населенного пункта. Органы местного самоуправления рассматривают предложения о присвоении наименований или переименовании географических объектов, информируют население о необходимых затратах, выявляют мнение населения и направляют ходатайство в государственную администрацию района, а государственная администрация района в государственную администрацию области. Государственная администрация области в случае одобрения предложений направляет документы, обосновывающие предложения и расчеты затрат на переименование на экспертизу в Межведомственную комиссию по рассмотрению вопросов административно-территориального устройства и географическим названиям при Правительстве Кыргызской Республики. При получении положительного заключения все необходимые документы вносятся в Правительство Кыргызской Республики. Правительство Кыргызской Республики в случае одобрения вносит представление о наименовании и переименовании географических объектов, административно-территориальных единиц и населенных пунктов в Жогорку Кенеш Кыргызской Республики. При переименовании населенных пунктов, в которых находятся почтово-телеграфные учреждения и железнодорожные станции, государственные администрации областей обязаны согласовать переименование с областными органами связи и Государственным предприятием Национальная компания Кыргыз темир жолу. Название административно-территориальной единицы, населенного пункта или физико-географического объекта вступает в силу со дня подписания Президентом Кыргызской Республики закона о наименовании или переименовании данного объекта. Объем затрат будет определять межведомственная комиссия. С уважением эксперт по МСУ Мелис Зарлыкович.

Адилет     [12 Июля 2017]

Саламатсыздарбы? Айылдык кенештин депутатына кандидат болуу учун кандай документер керек? Кандидат болуп катталыш учун канча кун мурун керектуу документерди тапшырыш керек?

Ответ:

Урматтуу Адилет мырза. Жергиликтүү кеңештердин депутаттарын шайлоо жөнүндө КР мыйзамынын 60-беренесининде так жазылган. Айылдык кеңештердин депутаттыгына талапкерлерди каттоо 1. Айылдык кеңештердин депутаттыгына талапкерлерди каттоо үчүн талапкерлердин ыйгарым укуктуу өкүлдөрү добуш берүү күнүнө 30 календардык күн калгандан кечиктирбестен тиешелүү аймактык шайлоо комиссиясына төмөнкүлөрдү берет: 1) партиянын же ага тиешелүүлүгүнө жараша шайлоочулардын тобунун (мажоритардык система боюнча саясий партия, шайлоочулардын тобу тарабынан талапкер көрсөтүлгөн учурда) аталышын көрсөтүү менен саясий партиянын, шайлоочулардын тобунун талапкерлерди көрсөтүү жөнүндө чечимин; 2) өзү жөнүндө маалыматтары (биографиялык жана башка маалыматтар) менен талапкер тарабынан толтурулган атайын форманы; 3) талапкердин паспортунун көчүрмөсүн. 2. Тиешелүү шайлоо комиссиясы ушул берененин 1-бөлүгүндө көрсөтүлгөн документтерди берген талапкердин ыйгарым укуктуу өкүлүнө ал документтерди алгандыгын жазуу жүзүндө ырастама берүүгө милдеттүү. 3. Тиешелүү аймактык шайлоо комиссиясы документтер кабыл алган күндөн тартып 10 календардык күндүн ичинде талапкерлерди көрсөтүүнүн тартибинин ушул Мыйзамдын талаптарына ылайыктыгын текшерет жана талапкерди каттоо жөнүндө чечим же болбосо каттоодон баш тартуу жөнүндө жүйөөлөштүрүлгөн чечим кабыл алат. Мында, эгерде шайлоо комиссиясы документтерден талапкерди каттоо үчүн тоскоолдук болуп саналган ылайык келбөөчүлүктөрдү тапса, документтер алынгандан кийин 24 сааттын ичинде шайлоо комиссиясы бул ылайык келбөөчүлүктөр жөнүндө талапкерге маалымдоого милдеттүү. Талапкер маалымдоо алынган учурдан тартып 48 сааттын ичинде зарыл өзгөртүүлөрдү киргизүүгө жана тиешелүү аймактык шайлоо комиссиясына оңдолгон документтерди берүүгө укуктуу. 4. Талапкерди каттоодон баш тартуу жөнүндө чечим кабыл алынган учурда тиешелүү аймактык шайлоо комиссиясы ал кабыл алынган учурдан тартып бир сутканын ичинде талапкердин ыйгарым укуктуу өкүлүнө каттоодон баш тартуунун негиздерин баяндалган аймактык шайлоо комиссиясынын чечиминин көчүрмөсүн берүүгө милдеттүү. 5. Талапкерди каттоодон баш тартуунун негиздери төмөнкүлөр болушу мүмкүн: 1) талапкерди каттоо үчүн ушул Мыйзамга ылайык зарыл болгон документтерди бербөө, ошондой эле көрсөтүүнүн ушул Мыйзам менен каралган тартибин сактабоо; 2) талапкерде пассивдүү шайлоо укугунун жоктугу; 3) ошол шайлоодо талапкердин башка шайлоо округунда катталгандыгынын фактысынын бардыгы; 4) талапкердин башка мамлекеттин жарандыгына таандуулугу же болбосо анда Кыргыз Республикасынын жарандыгынын жоктугу. 6. Талапкерлердин тизмесин каттоодон баш тартуу жөнүндө чечимге Борбордук шайлоо комиссиясына же сотко даттанылышы мүмкүн. 7. Жергиликтүү кеңештердин депутаттыгына талапкерлерди каттоо добуш берген күнгө чейин 20 календардык күн калганда бүтөт. 8. Тиешелүү аймактык шайлоо комиссиясы талапкерлерди каттоо мөөнөтү аяктаган күндөн тартып 5 календардык күндүн ичинде талапкерлердин фамилиясын, аты-жөнүн, туулган жылын, ээлеген кызматын (ишинин түрүн), жашаган жерин көрсөтүү менен депутаттыкка катталган талапкерлер жөнүндө маалыматтарды басма сөздө жарыялайт. 9. Тиешелүү аймактык шайлоо комиссиясы талапкерлерди каттоо күнүнөн тартып 2 календардык күндүн ичинде талапкерлерге аны каттоонун датасын көрсөтүү менен талапкердин тиешелүү ырастамасын берет.

Нургазы     [11 Июля 2017]

Арканы райондун центрине койсо болобу, айылдын границасына эмес, айылга кирген жерге, мыйзам барбы?

Ответ:

Урматтуу Нургазы мырза саламатсынарбы. Сурооңорду тактап бербесеңер мыйзамга таянып жооп бере албай калабыз. Арка деген эмне? Сурооңузга түшүнгөн жокпуз. Эгер бул облустка, районго же айыл өкмөткө кире беришиндеги архитектуралык тосмо болсо, анда бул маселени архитектура чечет. Райондун борборуна арканын не кереги бар? Дегеле арканын эмне кереги бар? Керектүү нерсе менен алек болсоңор жакшы болот. Таза суу чыгаргыла, бала бакча салгыла.

Нургул     [10 Июля 2017]

Саламатсыздарбы, IS Kasna азыр бизге он жагын эле коргозуудо. Ар кун сайын бюджетиндин киреше болугун ким, кайсы жактан, кайсы туру менен тушуп жатканын билип турасын. Ошонун негизинде иш планынды тузуп турсан болот. Которулган акча каражаттарын толук которулуп кеткенин билип турасын. Мурун райондук казына болумуно барып кирешендин реестрин сурап, алар бошосо берип дегендей, котордум деген акчаларын бир кундон кийин которулбай калганын билип кайра которууга туура келчу. Азыр баары коз алдында. Форма 2,4 ачык даана коргозулуп турат. Мындан сырткары бизге эн кымбат нерсебиз убакытыбыз жана жолго короткон акчаларыбыз уномдолуудо. Mенин жообума баардык ФЭБ башчылары кошулат болуш керек деген ойдомун.

Ответ:

Урматтуу Нургул айым. Сиздин жылуу созунуз учун рахмат. Созунузду казыначылыктын жетекчисине дагы жеткирип коеюн. Рахмат!!!

Нургул     [2 Июля 2017]

Cаламатсыздарбы,Сиздердин ишиңиздерге ийгилик каалайм.Сайтыныздардан көп нерселерди билип жатабыз. Мен ФЭБ башчысы болуп иштейм, сиздердин жана башка ФЭБ башчыларынын ойлорун угайын дедим эле, маселе төмөнкүчө: 2017-жылдын башынан баштап автоматташтырылган программасы менен иштеп калдык. Бул программада өзүңүздөр билгендей табыштаманы өзүбүз кийрип калдык, төлөө поручениялар автоматтуу түрдө чыгат. Суроом: 1) төлөө порученияларын сөзсүз түрдө чыгарып өкмөт башчыга кол койдуртуш керекпи? 2) табыштаманы чыгарып аягына кол койдуртуп коюп жатам.

Ответ:

Саламатсызбы Нургул айым! Сиздин сурооңуз өтө кызыктуу жана практикалык иш үчүн абдан керектүү экен, бул жерде ар бир муниципалитет өздөрүнүн ички эреже тартибин иштеп чыгышы керек, ошого жараша иш жүргүзсө болот. Нургүл сиз порученияларды чыгарып, айыл өкмөттүн башчысына маалымат катары кол койдуруп жатканыңыз албетте жакшы көрүнүш. Андан сырткары бул маалымат менен айыл өкмөттүн салык кызматкери да кабардар болуусу зарыл, себеби кимден салыктын түшкөнүн билип турса, ишинин натыйжалуулугу артат. Же бардык түшкөн поручениялардын жалпыланган жыйындысы ( общий свод информации) тааныштырып жетекчиге кандайдыр бир убакыт бирдигинде кол койдуруп турсаңыз да болот. Мына эми гана айыл өкмөттүн жооптуу кызматкерлери толук жана оперативдүү маалымат алууга, алган маалыматка аналитика жасоого, кирешелерди болжолдоо жана байкоо жүргүзүү укугуна ээ болдуңар. Сизден бир өтүнүч: IS Kasna эмне артыкчылыктарды берди, анын плюс менен минустарын так жазып салып жиберсеңиз. Же сайттагы телефондор аркылуу кабарласаңыз да болот.

Ильяз     [28 Июня 2017]

Бизде айыл окмотто озгочо бир орчунду маселе бар.Себеби айыл окмотундо Жайыт комитети иштейт ,бирок бир канча жолу жайыт комитети озунун жайыт бюджетин бекитуу менен жыл башында Айылдык Кенешке кайрылат.Бирок депутаттар корсотулгон жайыт комитетинин бюджетине озгортуу толуктоо киргизебиз десе жайыт комитети силер менин бюджетиме озгорту киргизе албайсынар ,себеби жайыт комитетинин комиссия мучолору жайыт пайдалануучулар мучолору чечет деп ,болгону силер токтом кабыл алып бересинер деп ай

Ответ:

Урматуу Ильяз мырза. Сиз атактаган койгой коп эле жерде бар. Анын бары мыйзамды чала окугандыктан болуп жатат. Жайыт жонундогу мыйзамда 4 беренеден баштап 11 беренеге чейин окуп чыксанар тушунуктуу болот.Мыйзамды биздин сайттын "Законодательство" деген болумунон тапсанар болот. Жергиликтуу кенеш, жайыт комитетинин кагаздарын бекитбесе алар мыйзамсыз болуп эсептелет. 8-берене. Жайыттарды пайдалануунун ар жылдык планы 1. Жайыт комитети жыл сайын жайыттарды пайдалануунун планын иштеп чыгат, ал жайыттарды пайдалануу боюнча жамааттын планына тиркелет жана анын ажырагыс бөлүгү болуп эсептелет. Жайыттарды пайдалануунун жылдык планы төмөнкүлөрдү камтышы керек: - пландаштырылган жылга жайыт белеттери бар жайыт пайдалануучулардын тизмесин; - пландаштырылган жылга жайыт белети берилген малдын тизмеси жана алардын ээлеринин-малчыларынын тизмесин; - жаныбарлардын ылаңдуу, ылаңдуу эместигине (эмдөө, дары сууга чөмүлтүү ж.б.) карата чаралардын тизмегин, аларды жайыт пайдалануунун шарттары катары жайыт пайдалануучулар сактоого тийиш; - мал жаюунун мезгилдүү маршруттарын, жайыт жүгүртүүнү, малдын кыймылын, мал айдап өтмө жолдорду жана пайдаланылуучу кашааларды белгилөөчү картаны жана календардык графикти; - ишмердиктин аларга уруксат берилген түрлөрүн, ошондой эле аларга аталган иш-чараларды жүргүзүүгө уруксат берилген жерлерди көрсөтүү менен жайытка чыгаруу максатынан тышкары пайдаланылуучу адамдардын тизмесин; - жайыт пайдалануунун бардык түрлөрү боюнча акы төлөө графигин. 2. Жайыттарды пайдалануунун жылдык планы жергиликтүү өз алдынча башкаруунун өкүлчүлүктүү органы бекиткенден кийин аткарылууга милдеттүү. Сиздер бир биринерге тирешпей, ачык айкын киргизе турган кошумчаларды жайыт пайдалануучулар бирикменин алдына чыгарып талкулого койсонор эл чечет эле. Чыр-чатака барбай элге салсанар акыйкатуу болот эле. Сизди терен урматоо менен, жергиликтуу оз алдынча башкаруу боюнча серепчи Мелис Зарлыкович.

Жаныбек     [28 Июня 2017]

Мен айылдык кенештин депутатымын. Менин атыман бир документке кол койуптур. Мен каршы чыктым документерди башынан даярдап берди, кол койдум дагы ушундай болсо кимге кайрылсам жоопко тартылат? Же мыйзамга каршы болсо мен жоопко тартыламбы?

Ответ:

Урматуу Жаныбек мырза. Сиздин суроонуз мага тушунуксуз болуп жатат. Эмне документке кол койдунуз эле. Кыргыз Республикасынын " Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө" мыйзамында 37-беренесине ылайк. Жергиликтүү кеңештин төрагасы жергиликтүү кеңештин чечимдерине кол коет. Сиз жон эле депутат болсонуз, кол койбойсуз чечимдерге, чечим кабыл алыш учун добуш бересиз. Кыргыз Республикасынын " Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө" мыйзамынды биздин сайттын "Законодательство" деген болумунон тапсанар болот. Сизди терен урматоо менен, жергиликтуу оз алдынча башкаруу боюнча серепчи Мелис Зарлыкович.

Бакыт     [28 Июня 2017]

Пожалуйста, скажите где можно взять типовой устав мэрии города районного значения?

Ответ:

Бакыт, копию устава мэрии города районного значения можете запросить в самой мэрии так, как с уставом может ознакомиться любой гражданин КР. В законе « О местном самоуправлении» в статье 15. Уставы местных сообществ указано: 1. Уставы местных сообществ принимаются соответствующими местными кенешами по итогам обсуждения на собраниях (сходах) или курултаях соответствующего местного сообщества. Решение об утверждении устава должно быть принято большинством голосов от общего числа депутатов соответствующего местного кенеша. 2. Устав местного сообщества в соответствии с законами Кыргызской Республики регламентирует основные принципы и правила внутренней жизнедеятельности местного сообщества, предусматривает права и обязанности членов местного сообщества, определяет порядок взаимоотношений местного сообщества и органов местного самоуправления в решении вопросов местного значения, включая участие местного сообщества в бюджетном процессе и другие вопросы деятельности местного самоуправления, не урегулированные законодательством Кыргызской Республики. 3. Изменения и дополнения к принятым ранее уставам принимаются не менее чем двумя третями голосов от общего числа депутатов местного кенеша по итогам обсуждения на собраниях (сходах) или курултаях соответствующего местного сообщества. Изменения и дополнения к уставу могут инициироваться членами местного сообщества в количестве не менее одной трети членов местного сообщества или группой депутатов соответствующего местного кенеша численностью не менее одной трети от общего числа депутатов местного кенеша. 4. Если уставом не урегулированы вопросы, отнесенные настоящим Законом к сфере регулирования уставами, то они регулируются настоящим Законом. 5. Устав местного сообщества подлежит обязательной регистрации в органах местного самоуправления в порядке, установленном для регистрации нормативных правовых актов местных кенешей. Копия нормативного правового акта об утверждении устава местного сообщества после официального опубликования с приложением текста устава направляется в территориальное подразделение Министерства юстиции Кыргызской Республики для включения в Государственный реестр нормативных правовых актов.