Форум
Всего тем: 2
Всего сообщений: 1
Новое на форуме

Интернет приемная

Задать вопрос

Ваше имя

Ваш вопрос


Нургул     [27 Июня 2017]

Саламатсыздар,айыл окмотторундо жергиликтуу бюджеттен тузулгон резервдик фонд кайсы максаттарга жумшалат? Тизмесин (перечень) так коргозуп берип койсонуздар жакшы болот эле. Бюджеттик кодекс законунда кыска коргозулуп турат. Сиздерден толук маалымат алсам дейм.

Ответ:

Нүргүл айым саламатсыңарбы. Мыйзамда так тизме көрсөтүлгөн эмес. Кыргыз Республикасынын Бюджеттик кодексинин 24-беренесинде: Жергиликтүү бюджеттердин резервдик фонду 4. Резервдик фонддордун каражаттарын төмөнкүлөргө пайдаланууга жол берилбейт: 1) шайлоо, референдум өткөрүүгө; 2) жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын жана жергиликтүү кеңештердин жетекчилеринин ишин чагылдырууга; 3) муниципалдык кызматчылардын эмгегине акы төлөөгө жана аларга материалдык сыйакы берүүгө; 4) жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарынын ишин учурдагы материалдык-техникалык жана каржылык камсыз кылуу боюнча иш-чараларга. 5. Жергиликтүү бюджеттердин резервдик фонддорун пайдалануу жөнүндө маалыматтар аларды аткаруу жөнүндө отчетторго тиркелет жана милдеттүү жарыяланууга жатат. Ушул 4 пункта көрсөтүлгөн иштерге пайдаланууга жол берилбейт, деп турат. Көбүнчө резервдик фонд социалдык маселелерге жумшалат, аны айыл өкмөт менен жергиликтүү кеңеш чечет.

тунук     [27 Июня 2017]

Муниципалдык мыйзам токтомдор

Ответ:

Урматуу Тунук мырза. Сиздин суронуз толук эмес болуп калды окшойт. Сизге керектуу муниципалдык менчик жонундо мыйзамды биздин сайттын "Законодательство" деген болумунон тапсанар болот. Сизди терен урматоо менен, жергиликтуу оз алдынча башкаруу боюнча серепчи Мелис Зарлыкович.

Талант     [25 Июня 2017]

Силерге сон чон рахмат кеч болсода майрамынар менен. ар бир адамдын оорун женил кылса сооп алат демек ишинерге ийгилик элдин керегине жараган адамдар болгула.

Ответ:

Талант Мырза! Сизге да чон рахмат, ишинерге ийгилик каалайбыз. Колубуздан келген жардамыбызды эч качан аябайбыз. Сизди терен урматоо менен, жергиликтуу оз алдынча башкаруу боюнча серепчи Мелис Зарлыкович.

Садык     [24 Июня 2017]

Саламатсыздарбы биздин айыл аймакта 4га жер транцформациядан там аркага (участкага) чыгарылган жер болгон. Ал жерди эми ошол айылдагы элдердин жарымы калсын деп жатат бул жерди биз эс алуучу парк кылабыз деп аны эми бизге окмот сессияага коюп чечип бергиле деп жатат кыскасы транц-дан чыкан жерди кайра калтырса болобу?

Ответ:

Урматтуу Садык! Сиз айтып жаткан 4 га жер аянты жарандарга турак- жай салуу үчүн (там арка) трансформациядан өткөндөн кийин, мыйзамга ылайык айыл өкмөттүн буйрутмасы менен ал жер аянтына айылдын генералдык планы жана ПДП (план детальной планировки) жасалышы керек. Ал генералдык планда ар жаранга берилүүчү турак-жай салынуучу жер аянтынын, көчөлөрдүн, ж.б. социалдык-маданий обьекттердин орундары так жана даана көрсөтүлөт, демек анда парк кылабыз деген жер аянты да болушу керек. Бул маселе - эс алуучу парк кылуу да айыл кеңештин сессиясында кароого коюлуп, талкуу болуп аягында токтом менен бекитилет. Эл өкүлдөрү болгон айылдык кеңештин депутаттары мындай чечимге келерден мурда коомчулуктун ой-пикирине таянуусу зарыл, алар коомчулуктун пикирине шайкеш келбеген чечим чыгарууга бара алышпайт. Ошентип “кеңешип кескен бармак оорубашы” үчүн айылдык кеңештин депутаттары биринчиден элдин кызыкчылыгын эске алуусу керек, экинчиден стратегиялык элге керектүү обьекттердин болушун да унутпоосу зарыл.

Базарбек     [21 Июня 2017]

Айыл Окмотунун балансындагы мектеп имараты, жер тилкеси менен, Раймам админстрациясынын буйругу менен Областтык Университет балансына, окуу лабораториялык участка катарында пайдаланышы учун откоруп берилген. Университет ал буйруктардын (11.10.2001-жыл, 19.11.2004-жыл) негизинде моонотсуз мамлакеттик акт жасатып алган. 1. Раймам админстрациясынын буйругу туура чыгарылганбы (укуктук тараптан)? 2. Азыркы учурда ал имарат жана жер тилкеси кароосуз абалда пайдаланылбастан жатат. А/О ал имарат жана жер тилкесин кайра алуу учун эмне кылыш керек?

Ответ:

Урматтуу Базарбек! Алгач Сиз айткан объекттердин кайсы менчикте тургандыгы тууралуу мамлекеттик каттоо органынан такталган маалымат алуу керек, андан кийин айыл өкмөтү менен айылдык кеңеш биргелешкен комиссия түзүп, ушул обьекттердин азыркы учурда максаттуу колдонуп жаткандыгы жөнүндө акты түзүп, абалын аныктоо зарыл. Сиз сурооңуз менен кошо райакимдин буйругунун көчүрмөсүн салып жиберсеңиз, ал менен таанышкандан кийин мыйзамдуу жолун көргөзүүгө мүмкүнчүлүк болмок. Университеттин жетекчилигинен бул объекттерди эмне себептен пайдаланбай жаткандыгын билгенден соң, алар колдонуудан баш тартса, анда кайра муниципалдык менчикке кайтарып алуу керек.

toluk     [20 Июня 2017]

Менин айтарым, айылда жакшы иш болсо, сыйлап койсо. Мээнет кылган, андайлардын кообуно окмот акча жок, деген шылтоо кылат. 100-150 эле сом турат ошол грамота. Адам айыл учун зарыл болгон ишин бутурот, жок дегенде 10,000 сом жогору акча коротот. Андайларды колдош керек, жок дегенде грамота берсек дегиним, ишин баалады деген ой болот, элдер кызыгат.

Ответ:

Урматтуу Толук мырза. Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндөгү мыйзамга ылайык (21 берене) 4. Жергиликтүү кеңештер юридикалык жактар болуп саналат жана мыйзамдар менен өздөрүнүн компетенциясына таандык кылынган ар кандай маселелерди өз алдынча чечүүгө укуктуу. (37 берене) 12. Жергиликтүү кеңештердин төрагалары Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык Кыргыз Республикасынын мамлекеттик сыйлыктары менен сыйлоо, ардактуу наамдарын ыйгаруу жөнүндө өтүнүч берет. Ошондон улам, сиз депутат болсоңуз төрагага сунушкиргизгиле. Ошондо расмий бийлик катары сыйлайсыңар. Эгер башкача, өз ыктыярыңар менен берем десеңер өзүңөр сатып алып сыйлап койгула жашоочуңарды.

toluk     [19 Июня 2017]

Рахмат жооп бергенинерге. Менин айтарым, депутат айылдагы иштерге өзу грамота бере алабы дегеним, өзунун чөнтөгунөн?

Ответ:

Урматтуу Толук мырза. Өзүңүздүн чөнтөгүңүздөн каалаганыңызды кылсаңыз болот (кылмыштан тышкаары), бирок ошол нерсе ортого салынып, талкууланып, чыныгы жасалган ишке берилсе - грамотанын дагы баркы болот. Каалаган кишиңизге, өз билемдик кылып берсеңиз деле эч ким сизди мыйзамсыз, деп айта албайт, бирок ал кагаздын баалуулугу канча, деген суроо туулат.

Эркин     [19 Июня 2017]

Здравствуйте. Может ли глава обратиться в акимиат, по собственной инициативе с предложением по передаче в частную собственность земли находящейся на территории айыльного аймака под категорией прочие земли без согласия депутатов. И каким положением руководствуется акимиат объявляя аукцион на такие земли. Спасибо.

Ответ:

Уважаемый Эркин мырза. Согласно статьи 4. Земельного Кодекса «Собственность на землю», земли в границах аильного округа, поселка, города являются муниципальной собственностью, за исключением земель, находящихся в частной и государственной собственности. Управление и распоряжение землями, находящимися в муниципальной собственности, осуществляют: - в границах аильного округа - исполнительно-распорядительный орган местного самоуправления; Статья 10. Земельного Кодекса « Земельный фонд». Земельный фонд Кыргызской Республики включает в себя сельскохозяйственные и несельскохозяйственные земельные угодья и в соответствии с целевым назначением подразделяется на следующие категории: 1) земли сельскохозяйственного назначения; 2) земли населенных пунктов; 3) земли промышленности, транспорта, связи, энергетики, обороны и иного назначения; 4) земли особо охраняемых природных территорий; 5) земли лесного фонда; 6) земли водного фонда; 7) земли запаса. 8) земли Государственного резерва земель месторождений полезных ископаемых. Таким образом согласно статьи 10 Земельного Кодекса категория прочие земли не существует. Предоставление земельного участка в собственность или в пользование регулируется статьей 25 и статьей 29.Земельного Кодекса и статьями 12 -1 и 13 Закона « О муниципальной собственности». Программа приватизации разрабатывается исполнительным органом местного самоуправления и утверждается местным кенешем, т.е без согласия депутатов не проводится предоставление земель в частную собственность. Акимиат объявляя аукцион на какие-то земли должен доказать, что это земли принадлежат государству, так как земли в границах аильного округа, поселка, города являются муниципальной собственностью. Более подробно информацию Вы можете получить в разделе «Законодательство», там имеются «Земельный Кодекс» и Закон «О муниципальной собственности». С уважением эксперт Мелис Зарлыкович.

Тoluk     [18 Июня 2017]

А/О депутаттары айылындагы болгон иштерге грамота берсе болобу, ыразычылык дегендей канча депутат болсо ошонун баар колдосо же биросу деле ыразы болсо бергени болобу.

Ответ:

Урматтуу Толук мырза! Сиз эң сонун жана эң жагымдуу суроолордун бирин берипсиз. Албетте, жергиликтүү бийликтин эки бутагы болгон айыл кеңеш менен айыл өкмөттүн ортосунда биргелешкен иш-аракеттердин натыйжасынан айылда көзгө көрүнгөн жакшы иштер жаралып жатса бири-бирине жакшы сөз айтуу, аларды жараткандарды белгилөөгө эмне үчүн болбосун. Мисалы: жыл башында белгиленген айылдын социалдык –экономикалык өнүгүүсүнүн пландары ишке ашса, жылдын жыйынтыгы боюнча өзгөчө эмгеги бар депутаттарга алкыш иретинде грамота гана эмес, башка баалуу белектерди берсе да болот. Эң башкысы татыктуу эмгектин ээлери өз баасын алышы керек, аны туура байкоо жана баалоо бул жетекчилердин зиректигине байланыштуу болот. Балоо жана сыйлоону салыктарды жакшы төлөгөндөрдөн баштасаңар болот. Бул салыкты төлөө маданиятын өстүрөт эле.

deka     [16 Июня 2017]

Здравствуйте,очень приятно снова с вами контактировать.Может ли местный кенеш, принимать решение совместно с главой айыл окмоту о закрытии,расформировании жкх и пастбищного комитета.

Ответ:

Здравствуйте Deka. 1. По вопросу расформирования ЖКХ: Местный кенеш, совместно с главой айыл окмоту может принять решение о закрытии, расформировании ЖКХ. Это право прописано в ст.62 «Право органов местного самоуправления на создание хозяйствующих субъектов», Закона «О местном самоуправлении». Там в частности говорится: что органы местного самоуправления вправе в соответствии с законодательством Кыргызской Республики создавать хозяйствующие субъекты для осуществления хозяйственной деятельности, решать вопросы их реорганизации и ликвидации. 2. По вопросу расформирования пастбищного комитета: В законе «О пастбищах» в ст.4 «Полномочия местного самоуправления» прописано: 1. Ответственность и контроль за управлением государственными пастбищными угодьями, кроме права распоряжения, передается органам местного самоуправления. 2. Орган местного самоуправления вправе делегировать полномочия по управлению и использованию пастбищ объединениям пастбищепользователей. 3. Представительный орган местного самоуправления ежегодно утверждает планы сообществ по использованию пастбищ, а также отчеты об их исполнении. 4. Вмешательство государственных органов и местной государственной администрации в деятельность органов местного самоуправления и объединений пастбищепользователей по использованию пастбищ не допускается, за исключением случаев, предусмотренных законодательством Кыргызской Республики. Статья 5. Объединение пастбищепользователей. 1. Местное сообщество создает объединение пастбищепользователей, представляющее интересы владельцев скота и других пользователей пастбищ данной территориальной единицы в отношении пользования и улучшения пастбищ. 2. Объединения пастбищепользователей могут быть учреждены как органы территориального общественного самоуправления и подлежат государственной регистрации в качестве юридического лица в органах юстиции. 3. Члены объединения пастбищепользователей вправе требовать от объединения исполнения положений настоящего Закона, а также предоставления им любой информации о деятельности объединения. 4. Пастбищепользователи несут ответственность перед объединением за исполнение планов использования пастбищ. Статья 6. Жайыт комитет. 1. Исполнительным органом объединения пастбищепользователей является жайыт комитет. 2. Жайыт комитет состоит из представителей пастбищепользователей, депутатов местного кенеша, представителя уполномоченного органа по вопросам окружающей среды и лесного хозяйства, глав исполнительного органа местного самоуправления. Жайыт комитет осуществляет руководство текущей деятельностью объединения пастбищепользователей. 3. Члены жайыт комитета избираются на общем собрании объединения из представителей пастбищепользователей на три года. Председатель жайыт комитета избирается большинством голосов пастбищепользователей по представлению главы соответствующего айылного аймака. 4. Количество членов жайыт комитета должно быть нечетным. 8. Жайыт комитет по всем вопросам своей деятельности подотчетен общему собранию пастбищепользователей. 9. По требованию четверти пастбищепользователей, входящих в объединение, любой вопрос, относящийся к компетенции жайыт комитета, может быть вынесен на рассмотрение общего собрания пастбищепользователей. Таким образом, уважаемый Deka, из вышеизложенного становится ясно что, местное сообщество создает объединение пастбищепользователей, а исполнительным органом объединения пастбищепользователей является жайыт комитет, а жайыт комитет по всем вопросам своей деятельности подотчетен общему собранию пастбищепользователей, то есть вопрос ликвидации, реорганизации рассматривается на общем собрания пастбищепользователей. Местный кенеш и глава айыл окмоту не могут вмешиваться в права управления и распоряжения государственными пастбищными угодьями. Более подробную информацию Вы найдете в разделе законодательство, где имеется вся необходимая нормативно-правовая база. С уважением эксперт Мелис Зарлыкович.