Бакыт [18 Августа 2021]
Жайыт жериндеги мурунку сарайларга айрым адамдар тиешелүү документтерин даярдап, жер участогун кестирип алып, мал баккан сарай салып жатышат. Госрегистрдин аймактык бөлүмдөрү аларга сарайдын ордун аныктап берет экен, картасынан карап, анан гипрозем чечим чыгарат экен, биз билгенден ушундай тартип экен. Менин суроом: 1.Эмне үчүн ушул процесс ачык-айкын эмес? 2.Айыл өкмөтү же Госрегистр (Гипрозем) ошол сарайлардын орду бар деген картаны айыл элине эмне үчүн ачык жарыялабайт? 3.Мал бакан сарай салыш үчүн жер бөлдүрүү тартиби кандай жана кайсыл НПА менен аныкталган? Алдын ала рахмат!
Ответ:
Урматтуу Бакыт. Жайыт жерлердин сарай деп калган оорундары картада болот, анын баарын айыл өкмөт муниципалдык менчик кылып катташ керек болчу. Бирок көп деген сарайлар эбак үлушко бөлүнуп, жеке менчик болуп кеткен. Ээлери иштетпей таштап кеткен жерлерди басып алуу болуп жатат, ошолорду муниципалдык менчик кылып алуу айыл өкмөттүн колунда, бирок, бул маселе сот аркылуу чечилгенине байланыштуу, айыл өкмөттөр ага кызыкпайт. Башымды оорутуп жүрөмбү, деп коюшат. 1. Ачык-айкындыкты силер талап кылышыңар керек. 2. Силер талап кылсанар жарыялайт. 3.Мал бакканга сарай салууга жер бөлүнбөйт, эгер силердин үлүш жериңер алыс жайгашкан болсо, анда салууга уруксат алса болот. Ал жөнүндө Жер кодексинин 73-беренесинин, 2 пунктун окуп колнуп алыңыз.
Акмат [18 Августа 2021]
Саламатсыздарбы! Муниципалдык кызматкерлерге айыл окмотунун кызматы учун иш сапарга барууда кайсыл кызматкерлерге командировочный толонуп берилет.Кененирээк маалымат берип койсонуздар.Алдын ала рахмат
Ответ:
Урматтуу Акмат, командировкалык чыгымдардын нормаларын белгилөө жана алардын ордун толтуруунун тартиби жөнүндө 2008-жылдын 26-августу № 471 КР токтомунун негизинде Кыргыз Республикасынын чегинде кызматкерлерди командировкага жиберүү менен байланышкан чыгымдардын ордун толтуруунун төмөнкүдөй нормалары белгиленген:
- суткалык акы төлөө - республиканын региондорунда командировкада болуунун ар бир күнүнө 500 сом; Бишкек шаарында - 600 сом;
- турак жайды ижаралоо боюнча акы төлөө - тиешелүү документтер менен ырасталган иш жүзүндөгү сарптоолор боюнча. Ырастоочу документтер жок болгон учурда турак жайды ижаралоо боюнча акы төлөө чыгымдар суткалык чыгымдардын нормасынан 50 процент өлчөмүндө кайтарылат;
- командировка өтүүчү жерге чейин жана кайра кайтуу жол кире чыгымдардын, анын ичинде аталган чыгымдарды тиешелүү документтер менен ырастоо менен транспорттогу жүргүнчүлөрдү милдеттүү мамлекеттик камсыздандыруу боюнча төлөмдөрдүн ордун толтуруу иш жүзүндөгү сарптоолор боюнча жүргүзүлөт. Билеттер жок болгон учурда жол кире боюнча чыгымдар ушул токтомдун № 1 тиркемесине ылайык өлчөмдө кайтарылат.
Мекиш [17 Августа 2021]
Айылдык кенеш оздорунун чыгарган токтомдорун жокко чыгара алабы? Кайсы учурда жокко чыгарууга болот?
Ответ:
Урматтуу Мекиш мырза. КР "Ченемдик укуктук актылары жөнүндө" мыйзамында (2009-жылдын 20-июлу № 241) 17-берене. Ченемдик укуктук актыга өзгөртүүлөрдү жана толуктоолорду киргизүүнүн, аны күчүн жоготту деп табуунун тартиби 1. Эгерде ченемдик укуктук актынын (анын структуралык элементинин) колдонуудагы редакциясына киргизилүүчү өзгөртүүлөрдүн жана (же) толуктоолордун саны тексттин жарымынан ашыгын түзсө же болбосо айрым өзгөртүүлөрдү жана (же) толуктоолорду киргизүүнү баяндоо же кабылдоо техникалык жактан кыйынчылыктуу болсо, ченемдик укуктук актыга киргизилүүчү өзгөртүүлөр жана (же) толуктоолор ченемдик укуктук актынын (анын структуралык элементинин) жаны редакциясы түрүндө жол-жоболоштурулат. Ченемдик укуктук актынын текстинин жаңы редакциясын баяндоодо ченемдик укуктук актынын аталышында; жаңы редакция; деген сөздөр колдонулбайт. Ченемдик укуктук актыны жаңы редакцияда кабыл алуу менен бир эле учурда колдонуудагы ченемдик укуктук акты күчүн жоготту деп табылууга тийиш. Калган учурларда ченемдик укуктук актынын текстине өзгөртүүлөр жана (же) толуктоолор айрым сөздөрдү, сүйлөмдөрдү, цифраларды алып салуу, толуктоо же алмаштыруу жолу менен киргизилет. 2. Ченемдик укуктук актыга өзгөртүүлөрдү жана (же) толуктоолорду киргизүү аны кабыл алган ченем жаратуучу орган (кызмат адамы) тарабынан ушундай эле түрдөгү ченемдик укуктук актыны кабыл алуу (чыгаруу) жолу менен ишке ашырылат. 3. Эгерде референдум жөнүндө конституциялык мыйзамда башкача каралбаса, референдумдун натыйжасында кабыл алынган ченемдик укуктук актыларга өзгөртүүлөрдү жана (же) толуктоолорду киргизүү ушул Мыйзамда каралган тартипте ишке ашырылат. Ченемдик укуктук актыны өзгөртүүчү жана (же) толуктоочу ченемдик укуктук актыга өзгөртүүлөрдү жана (же) толуктоолорду киргизүү жолу менен ченемдик укуктук актыга өзгөртүүлөрдү жана (же) толуктоолорду киргизүүгө жол берилбейт. 4. Ченемдик укуктук актынын кабыл алынышына байланыштуу аныкындай же андан азыраак юридикалык күчкө ээ болгон бардык актылар же алардын структуралык элементтери, эгерде алар жаңы актыга киргизилген ченемдик укуктук буйрумдарга каршы келсе же аларда камтылса же болбосо өзүнүн маанисин иш жүзүндө жоготсо, күчүн жоготту деп эсептелүүгө тийиш. 5. Күчүн жоготту деп табылууга - ченемдик укуктук акт, ченемдик укуктук актынын структуралык элементтери жатат; алып салынууга сөздөр, цифралар жана сүйлөмдөр жатат. 6. Структуралык элементтерди күчүн жоготту деп табууда алардан кийинки структуралык элементтерди кайрадан саноо жүргүзүлбөйт. Күчүн жоготкон структуралык элемент ошол структуралык элементке кийин өзгөртүүлөрдү жана (же) толуктоолорду киргизүүдө эсепке алынат. 7. Ченемдик укуктук актыны күчүн жоготту деп табууда ошол актыга өзгөртүүлөрдү жана (же) толуктоолорду киргизген бардык ченемдик укуктук актылар же алардын бөлүктөрү күчүн жоготту деп табууга жатат. 8. Эгерде ченемдик укуктук актыда мурда кабыл алынган ченемдик укуктук актыларды күчүн жоготту деп тапкан башка ченемдик укуктук акт же анын структуралык элементи күчүн жоготту деп табылса, мурункулардын күчү кайрадан жаңыртылбайт.
Акмат [16 Августа 2021]
Айыл окмотунун кызматкерлеринин штаттык курамын кыскартуу (30 пайызга) учун, биринчи кезекте эмнелерине конул буруп караш керек.
Ответ:
Урматтуу Акмат, айыл окмотунун кызматкерлеринин штаттык курамы кыскартылсын деген эмне ченемдик укуктук актынын негизинде иш алып барып жатасынар? Жергиликту оз алдынча башкаруу органдары 30 пайызга чейин кыскартылсын деген талап президенттин указында жок. Указда ЖОБО Сунушталсын: жергиликтүү өз алдынча башкаруу органдарына жергиликтүү бюджеттердин каражаттарынын эсебинен күтүлгөн бюджеттик мекемелерде жана уюмдарда инвентаризациялоону жүргүзүү жана кызматкерлердин санын 30 пайызга чейин кыскартуу деп турат. Кыскартабыз десенер анда беринчи кезекте сиздерге кайсы адис керектуу, анын алган балоо комиссияда алган балдары, стажы жана башка сапаттарына конул буруш керек.
Указда ЖОБО сунушталсын деп турат, ошого да конул бургула, санын 30 пайызга чейин десе, анда 10, 15 же 20 % кыскартуу болушу мумкун.
Канатбек [14 Августа 2021]
Саламатсызбы! Менде суроо, жер же жер участогун ченетиш учун, чекти билиш учун райондук ГОСРЕГИСТРге кайрылабыз да, анан алардын адистери жерди ченетиш учун, аларды озундун машинан менен же такси менен келип алып кетип, кайра жумушуна жеткизесин да. Озундун машинан же такси менен алып кетип, анан кайра жумушуна жеткизуу бул мыйзамда барбы? Озулору келип жерди ченеп кайра озулору кетпейби? Анан жерди ченеп бергенде колуна акча бересин ченегени учун, мыйзамада ушундай барбы?
Ответ:
Урматтуу Канатбек. Госрегистрдин кызматкерлерине унаам жок десеңер өздөрү барып ченеп кетишет, бирок кызматка акча төлөрдө жол киреси кызмат баасына киргизилет. Сиздер өзүнүз алып барып келсеңер анда кызмат баасы жол киресиз эсептелинет. Колго акча берүү - бул коррупция, аны сиз өзүңуз чечесиз. Мыйзамда андай жок, баардык төлөмдөр касса аркылуу болот.
Айыл окмот [14 Августа 2021]
Саламатсыздарбы? Айылдык кенеш, функционалдык милдетин талаптагыдай аткара албай жаткан АОнун катчысын же бухгалтерин бошотууга кандай чара коро алат?
Ответ:
Урматтуу Аыйл окмот, жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө мыйзамынын 50-беренеси: “Айыл өкмөтүнүн башчысынын ыйгарым укуктары” 7 пункт) Кыргыз Республикасынын мыйзамдарына ылайык айыл өкмөтүнүн башчысынын орун басарын, айыл өкмөтүнүн аппаратынын кызматкерлерин кызматка дайындайт жана андан бошотот.
Функционалдык милдетин талаптагыдай аткара албай жаткан АО нун кызматкерлерине айыл өкмөтүнүн башчысы Мамлекеттик жарандык кызмат жана муниципалдык кызмат жөнүндө мыйзамынын 34-беренеси: “Мамлекеттик жарандык кызматчыга жана муниципалдык кызматчыга салынуучу тартиптик жазалар”
1. Кызматчы жүктөлгөн милдеттерди аткарбаганы же талаптагыдай эмес аткарганы, этикалык ченемдерди сактабаганы, кызыкчылыктардын кагылышуусу жөнүндө мыйзамдарды бузганы үчүн ага тартиптик жазалардын төмөнкү түрлөрү колдонулушу мүмкүн:
1) эскертүү;
2) сөгүш;
3) катуу сөгүш;
4) кызматка толук эмес ылайыксыздыгы жөнүндө эскертүү;
5) класстык ченин төмөндөтүү;
6) кызмат ордунан төмөндөтүү;
7) ээлеген кызматынан бошотуу.
Айылдык кенеш айыл өкмөтүнүн башчысына бошотууга сунуш бере алат.
Бухгалтер [14 Августа 2021]
Где можно узнать порядок определения объемов выравнивающих грантов?
Ответ:
Уважаемый бухгалтер, порядок определения выравнивающих грантов можно узнать посмотрев постановление Правительства КР от 16 июня 2011 года за N 321 (Порядок определения объемов выравнивающих трансфертов).
Николай [14 Августа 2021]
Как проводится регистрация муниципального имущества?
Ответ:
Уважаемый Николай, регистрация права муниципальной собственности производится по заявлению уполномоченного органа. В данном случае, это – айыл окмоту. В случае неподачи заявления на регистрацию права собственности, но возникновения основания для регистрации ограничения (обременения) права, право собственности регистрируется на основании соответствующего нормативного правового акта, указанного ранее, который должен храниться в регистрационном деле, а также дополнительно – в отделе регистрации. При регистрации права собственником указывается соответствующий орган местного самоуправления. Все документы представляются в Местные регистрационные органы (МРО) в двух экземплярах, один из которых должен быть подлинником. Подлинник документа после государственной регистрации возвращается заявителю, а копия вносится в регистрационное дело. МРО принимают правоустанавливающие документы на основании заявления, подаваемого правообладателем лично или лицом, имеющим право на подачу заявления в соответствии с законодательством. Личность заявителя удостоверяется предъявлением: • для физического лица – документа, удостоверяющего личность (паспорт); • для юридического лица – документа, подтверждающего личность (паспорт) и полномочия его представителя, а также свидетельства о регистрации юридического лица и учредительные документы юридического лица.
Гулнура [13 Августа 2021]
Саламатсыздарбы. Бизде бир маселе жаралууда, айыл окмот культура кызматкерлерин жумушка алууда жана бошотууга укугу барбы. Болсо кайсы мыйзамдан карасак болот? Себеби райондук культура айыл окмоттун укугу жок, биз жумушка алабыз деген маселе болуп жатат. Эмгек оргууго кетууго да биз беребиз деп жатышат.
Ответ:
Урматтуу Гульнура, айыл окмот культура кызматкерлерин жумушка алууда жана бошотууга укугу жок. Райондук культура болуму жумушка алат, бирок Айыл өкмөтүнүн башчысы тиешелүү аймактык мамлекеттик мекемелердин жетекчилерин дайындоого макулдук берет. «Жергиликтүү өз алдынча башкаруу жөнүндө» мыйзам: 50-берене. «Айыл өкмөтүнүн башчысынын ыйгарым укуктары»
Айыл өкмөтүнүн башчысы:
5) өздөрүнүн милдеттерин талаптагыдай аткарбаган учурда мамлекеттик мекемелер менен уюмдардын тиешелүү аймактык бөлүмдөрүнүн жетекчилерин кызмат ордунан четтетүү жөнүндө маселе коюуга укуктуу;
6) тиешелүү аймактык мамлекеттик мекемелердин жетекчилерин дайындоого макулдук берет;
Адыл [13 Августа 2021]
Саламатсыздарбы! Жооптуу катчы болуп иштеп журуп,жетектоочу адис юрист болуп которулса,эмгек акы жана баалоо боюнча берилген коффциенттер озгоробу? Ушул маселе боюнча кененрээк жооп берип койсонуздар.
Ответ:
Урматтуу Адыл, жооптуу катчы болуп иштеп журуп, жетектоочу адис юрист болуп которулса, эмгек акы озгорулот, жана кызматтык маянасынын өлчөмүн аныктоодо колдонулган кызматтык маяналарга эселүүлүк коэффициент дагы озгорулот.
Кыргыз Республикасынын мамлекеттик жарандык кызматчыларынын жана муниципалдык кызматчыларынын ишин баалоо жана эмгек акы төлөө шарттары жөнүндө 2017-жылдын 1-марты № 131 КР токтомунун негизинде:
Административдик кызмат орундарын ээлеген Кыргыз Республикасынын мамлекеттик жарандык кызматчыларынын жана муниципалдык кызматчыларынын кызматтык маяналарынын өлчөмдөрүн аныктоодо колдонулуучу эселүүлүк коэффициенттеринин торчосу
Мамлекеттик жарандык жана муниципалдык кызмат орундарынын классификациясы/кадамдары
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Жогорку "А"
3,36
3,53
3,71
3,9
4,1
4,31
4,53
4,76
5,0
5,25
Жогорку "Б"
3,05
3,2
3,36
3,53
3,71
3,9
4,1
4,31
4,53
4,76
Башкы "А"
2,5
2,63
2,76
2,9
3,05
3,2
3,36
3,53
3,71
3,9
Башкы "Б"
2,27
2,38
2,5
2,63
2,76
2,9
3,05
3,2
3,36
3,53
Улук "А"
2,06
2,16
2,27
2,38
2,5
2,63
2,76
2,9
3,05
3,2
Улук "Б"
1,88
1,97
2,07
2,17
2,28
2,39
2,51
2,64
2,77
2,91
Кенже "А"
1,71
1,8
1,89
1,98
2,08
2,18
2,29
2,4
2,52
2,65
Кенже "Б"
1,55
1,63
1,71
1,8
1,89
1,98
2,08
2,18
2,29
2,4
Кыргыз Республикасынын 2017-жылдын 1-марты № 131 КР токтомун юстиция министрлигинин сайтынан алсаныз болот, же болбосо айыл окмотун жоопту катчысынан сурап алсаныз болот.